Lös biljett till barnkarusellen!
Tandborstningen ligger lite nere den här veckan faktiskt, hon får klara sig, jag försöker köra en gång om dagen i alla fall men eftersom det är en av de saker som fungerar allra sämst så får maken ta över när han kommer hem, det mesta med Iris går mycket bättre för honom än för mig. Sedan vill hon ju heller vara med mig än med honom så jag har ju henne efter mig som ett plåster på kvällarna men det gör egentligen inte så mycket. Hon gillar ju sin tandborste och vill gärna gå runt med den själv men man får ju dessvärre inte hjälpa till. Jag förstår att det blir knas när hon kastar med huvudet och man försöker tvinga runt tandborsten, man vet ju själv när man slinter med tandborsten, det gör ju jätteont. Eltandborste var ju ett tips, det har vi inte provat.
Vänner, skönt att höra att det här verkar vara en fas som går över och att andra har råkat ut för samma saker!
Iris gillar normalt skötbordet och brukar ligga och plocka med någonting men någon gång då och då blir hon som förbytt, gissar att det har med trötthet och allt runt omkring att göra också.
Muggles, vi har Iris på skötbordet så länge det går eftersom det är så mycket enklare men det hänger på håret nu, hon har baken vid kanten och ligger med fötterna vilandes på bröstet på oss nu.
Får väl fundera på byxblöjor, fast på dagis ligger även de stora barnen på skötbord, de har bättre med plats där, och så får barnen själva klättra upp och lägga sig med hjälp av en trapp. Där vill de inte att man ska ha byxblöjor eftersom det tar längre tid att byta på varje barn när man måste ta på och av byxorna och inte bara kan dra ner dem vid fötterna.
Nehepp, dusch och läggdags.