• _koko_

Lös biljett till barnkarusellen!

Hahaha, jag tyckte allt fruLlan radade upp passar perfekt in på ditt jobb, nenne, det är väl precis det du ska syssla med?!

Det har avtagit nu, blev aldrig mer än ljusrosa, och jag mår fortfarande illa.
    Men i morgon bitti är det jag som kastar mig på telefon!

FruL - Fattar inte heller att det ska vara så sjukt svårt att planera dagis. Läste att det fattas 200 (TVÅHUNDRA) platser i huddinge?!! Hur kan man räkna så fel, och hur löser man det??? Det måste ju ta flera år innan det är bra där?!
    Inte för att min kommun är bättre - här får man i princip bara plats i augusti, så det är ju tur att vi vill ha då. Fast nu har vi ju fått ett litet huvudbry - är det bra att skola in på dagis samtidigt som man får syskon?? Nåja, det löser sig, känns trots allt som ett behagligt huvudbry.

nenne - Nu har jag packat ner så många vaggisar jag fick plats i det vadderade kuvertet jag hade hemma. 12 stycken blev det, och en bipacksedel. Jag tog dem varannan dag från äl fram till bim eftersom jag inte tyckte vi hade fått till det nå bra den månaden och var snål, men i samband med ivf tar man varje dag, ibland tom två om dan.
    Jag skickar gärna resten också när jag fått tag i ett till kuvert.
    Har även snokat fram ditt efternamn på äkta vickan-manér, så nu behöver du inte oroa dig för smygläsande brevbärare. Hitta.se ville inte avslöja det, men eniro.se gjorde det utan tjafs.

Nu ska jag sova, i morgon är det ju arbetsdag?! Håller med alla som inte vill jobba, fast för mig är det ju bara tre dagar förstås.

• _koko_

God morgon!

Kommer varken fram på odenplan eller sophiahemmet. Knepigt när man inte har eget rum på jobbet, jag måste ju gå iväg varje gång jag ska försöka ringa.

Anledningen till att jag inte är så orolig är ju för att det inte kommit något riktigt blod, hade det varit rött hade jag antagligen suttit på gynakuten vid det här laget...

nenne - Jag blir mörkrädd varje gång jag hör någon prata om AF, INGEN verkar ha några positiva erfarenheter...
    Och jag kan förresten nästan inga efternamn alls här, men det gjorde mig inget att snoka lite. Hade jag inte hittat det hade jag ju frågat dig igen.

lappis - Det är förjäkla skumt alltså! Hoppas du får besked snart och att det inte är något att oroa sig för.

cicci - Jag har med mig dina saker och tar med dem i em. Jag kan lämna dem i receptionen om du blir sen? Har nämligen rätt bråttom hem efteråt, så jag hinner inte gå förbi dig då. Vore såklart roligast att säga hej också, men hinns det inte så hinns det inte.

• _koko_

lappis - Jag fick precis en tid i morgon på citygyn (sökte efter gyn på vardguiden.se). Har dock ingen aning om de är bra där, känns som att du ju behöver komma till någon BRA gyn...

• _koko_

Heja Lappis!! Hoppas du hittar någon som känns bra. Undrar om gynbesvär är något som går just nu eftersom det knappt verkar gå att komma fram någonstans... Eller så är det virus på telefonväxlarna...

Heja muggles också! Tycker som nenne, det är klart att det var personligt till dig (fast jag är lika cynisk som du egentligen... )!

• _koko_

Lappis - Grattis till att du kom fram i kön iaf, det gjorde ju inte jag trots 3 dagars försök... "Förblöder", då måste de verkligen vara fullständigt överbokade... Åsså ska du behöva sitta i kö i morgon igen. Nä, BLÄ! säger jag, tycker inte det här är rättvist alls!!! Lilla kaninen...

• _koko_

cicci - Tills jag är klar, nu är jag förvirrad? Klar är jag nog inte förrän runt 6. Min tid börjar kl 16.15, så strax innan det tänkte jag.

• _koko_

izzie - Nu måste jag protestera! blir du koko utan mat? Va? Hur går det till??

nenne - Har nu packat in paketet så det är i princip är inbrottsäkert, får se om du får upp det.

cicci - Skönt att V sover bättre igen!!

BS - Vad bra att sjukgymnasten var bra! Hoppas det gör underverk med din rygg nu så du blir bra snart.

• _koko_

cicci - Tror jag har 1½ timme inbokad, så kvart i 6 skulle jag kunna vara klar.

izzie - Asså jag är ju lite koko rent allmänt, sen är det rätt nära mitt namn också.

nenne - Bra, då är jag lugn.

• _koko_

nenne har helt rätt som vanligt, men sjysst att du avslöjade mitt riktiga namn här!!!

• _koko_

Jag kan massor om bältros eftersom jag trodde att jag höll på att få det före jul. Fast det visade sig vara stressymptom (jag hade inga utslag utan bara stickningar och domningar i huden på ena sidan av kroppen)...?!

Bältros kommer av samma virus som vattkoppor, och därför kan man smitta någon som inte haft vattkoppor, men det är just vattkoppor man får då. MEN, det är inte luftburet, utan man måste ta på blåsorna, uäck!
    Har man haft vattkoppor kan man inte bli smittad med varken vattkoppor eller bältros av någon som har bältros.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!