Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Vickan, om nu mensen håller sig borta, vilket vi ju hoppas, när tänker du testa i så fall?

Själv önskar jag att jag visste på vilken dag jag var, kan gyn se sånt? Trist att inte ha en aning om när mensen ska komma, man kan få sådana otrevliga överaskningar vid fel tillfälle då, alternativt får man gå runt med en binda i fickan i riktigt god tid för säkerhets skull.

Äsch, det som var så mysigt att det började snöa men nu verkar det redan ha slutat och inte blev det mycket av det där.

• BrudSommar2006

Iris har hur mycket leksaker som helst här men helt plötsligt är ingenting utom köket hon fick i julklapp roligt. Alltså, det är ju bra att hon gillar köket men när hon tröttnar på det så är det bara nej, nej, nej till alla andra lekar, det som var så roligt förut, bygga torn och allt, nu vill hon bara titta på film, suck.

• BrudSommar2006

Muggles, bara tanken på att jag inte kommer kunna gå på toaletten skulle få mig så psykad att jag skulle bli tvungen att åka hem på stört!!!

Cicci, se till att du får komma på koll, annars blir det väl bara gissningar huruvida det är slemproppen eller inte. Ifall att du behöver medicin igen för att stoppa det hela menar jag. Ge dig inte ut och headbanga den här gången!

Det kan väl hända att vi kan plocka bort leksaker och ta fram dem igen, det var så konstigt bara att alla blev tråkiga på en gång!

• BrudSommar2006

Nog borde väl vårdguiden a gynavdelning förresten?

• BrudSommar2006

AM, har ingen erfarenhet av rund säng, vi är ju en giraff och ett äpple och när giraffen inte får plats utan ska böka ihop sig i mitten så får äpplet lida, men jag skulle nog ändå ta risken! Är så mysigt med badkar på rummet, det hade vi båda gångerna vi var i Tällberg när jag var gravid med Iris, fast då var vi i och för sig inte och badade någon annanstans under dagarna eftersom vi var där på 60-års firande och bröllop de gångerna. Fast Iris gillade inte att det lät så mycket om bubbelbadet och fick spel i magen iofs.

• BrudSommar2006

Cicci, det låter himla bra!

• BrudSommar2006

Grattis, grattis till födelsedagsbarnen!

AM, vad hade jag inte gett för att få se er kräla omkring och provligga!

Cicci, har du fått någon tid än?

Tack för alla tummar angående mitt gynbesök men det hjälpte inte. Eller, det beror ju på hur man ser det, mensen kom inte så jag fick mitt cellprov avklarat och jag har inte framfall. Fast vad det gäller syskon ser det ut att gå sämre, han kunde inte se någon ÄL den här gången och det såg överhuvudtaget inte ut som om jag har ÄL särskilt ofta, det var väldigt lite aktivitet i mina äggstockar tydligen. Så att få till ett syskon vet man inte om det går i dagsläget.

Det som kan sätta igång ÄL igen är om jag lyckas gå ner i vikt så nu bara måste jag. Jag ska boka ny tid om sex till åtta veckor och under tiden försöka stabilisera mitt ätande för han vill ta hormonprover men det blir bättre resultat om man inte håller på och hoppar mellan olika bantningsmetoder och så som jag ju ändå fick erkänna att jag håller på med just nu. Bland annat finns det tydligen vissa mediciner som används vid diabetes som också kan vara bra för att få igång ÄL. Jaja, får väl hem och berätta för maken ikväll att det kanske bara blir Iris.

• BrudSommar2006

Mamma och jag är anmälda till en GI-kurs på fyra gånger som börjar nästa onsdag, passar ju bra nu efter dagens besked. Jag har ju skaffat hem flera böcker men det hela har ju stannat av för att jag aldrig har tid att läsa de där böckerna. När vi ändå bokat upp oss på onsdagkvällar framöver tänkte vi börja simma efter kursen, jag vet inte om jag klarar att simma men jag kan ju prova. Dessutom är det ju fyra veckor tills dess så akupunkturen kan ju ha hunnit göra nytta då, man vet ju inte. Så tills vidare är planen så i alla fall.

Mamma fyller förresten år idag, vi ska inte dit förrän på lördag men vi måste ju ha en present, alltid lika svårt.

Har ett extra element under skrivbordet eftersom jag ibland har kallt på mitt rum och idag kommer det väl till pass. Undrar om jag har nässpray i handväskan, ska gå och titta.

• BrudSommar2006

EA, jag gillar att räkna, mäta eller väga eller på något sätt förstå hur mycket/vad man ska äta, jag gillar inte att bara "dra ner lite på det och äta lite mer av det"...

• BrudSommar2006

Hälsovakten var bra men jag kom av mig när läkaren tyckte att jag skulle strunta i allt sådan och koncentrera mig på GI.

Suck, nässprayen hjälpte inte, kan inte jobba när jag inte kan andas, blä.

Ha, märks det att jag har en dålig dag!!! Snart dags för fika i alla fall.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!