Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Lax och gorgonzola, det låter ju riktigt mumsigt så här i bantningstider!

Muggles, blev du av med bilen över dagen bara? Ser så fram emot att få tillbaka vår bil, förhoppningsvis på måndag. I helgen får vi hyra en bil men så klart glömde maken ta ur remmarna till bilstolen så nu har vi stolen men kommer inte att kunna sätta fast den i hyrbilen. Som tur är har mina föräldrar en barnstol i sin bil eftersom de har Iris en del och nu kan även lilla kusinen åka i den så vi får väl se om vi kan sammanstråla och få låna deras stol.

• BrudSommar2006

Hoppas Nenne tittar in snart, hoppas att hon inte cyklat vilse bakom en snödriva.

Vet någon hur det gick med Frullans magont?

Sitter och väntar på att auktionsverkets katalog ska läggas ut men inte än så klart bara för att jag har tid nu. Får väl bli efter att Iris har lagt sig ikväll istället.

Har sett att halva Let's Dance gänget blivit sjuka, vilken cliffhanger hörrni.

• BrudSommar2006

Stackars, stackars Moa som hade så ont i magen! Jag tycker att det är hemskt att se lill-Iris lida.

• BrudSommar2006

Eftersom dagens aktivitet är att bläddra i senaste numret av Hem & Antik har jag nu fått syn på några vackra ormbunkar i ett av reportagen. Jag älskar ormbunkar men har inte haft någon på väldigt länge eftersom de bara blir bruna och risiga. Vet någon hur man får dem att hålla sig fina?

• BrudSommar2006

Sherrysås, undrar om jag tycker om det. Vi gillar inte sherry någon av oss så vi har det aldrig hemma men så där i en sås låter det gott. Receptet är sparat!

Vi ska äta lax till middag idag men det kan inte bli något spännande av det för några sådana ingredienser har vi inte hemma och inte har vi någon bil så att vi kan få tag på dem heller.

• BrudSommar2006

Usch, nu fick jag ett mail från min väninna på Irland, hon undrar bland annat om Iris fick julklappen hon skickade, en tröja som var tre storlekar för liten. Tror jag bara säger att den var fin. Dåligt av mig att inte höra av mig och tacka tidigare, usch igen, nu har jag riktigt dåligt samvete.

• BrudSommar2006

Grattis Victor som verkar ha namnsdag idag, minus stavningen!

Vickan, det här verkar mer och mer lovande!

Vickan igen, klickade du förresten på länk nr två som Piggelin lade ut? Första gången länken lades ut fungerade det inte.

Tjaa, när man har växt upp med mina föräldrar så är man van vid att det samlas på alla möjliga saker. Själv samlar jag annars på brittiska Character Jugs, har några Toby Jugs också. Försöker skaffa en ny varje gång jag är över. Fast nu har jag inte riktigt någonstans att ha dem framme men jag jobbar på det.

• BrudSommar2006

Angående namn så lär jag ju inte få chansen att stjäla någons namn inom överskådlig framtid vad det verkar men är det inte större chans att någon råkar använda samma om ni inte talar om dem.

Kan inte bestämma mig för om jag ska gå till jobbet eller vara hemma imorgon. Hoppas bara att Iris är frisk, idag sade de på dagis när maken hämtade att hon hade hostat mycket när hon sov, vilket hon ju gjorde under natten också men inte verkar göra än ikväll i alla fall. Vi får väl se.

• BrudSommar2006

Piggelin, kul med nytt hus, jag är så avundsjuk! Är i och för sig nöjd med vårt hus, bara det att vi aldrig tycks få tid att bli klara.

• BrudSommar2006

Nejnejnej, inga tuttar. Små kannor. Eller sejdlar kanske. I porslin, i form av ansikten. Ofta är det en gammal sjöman eller så på men jag har bland annat Mary Poppins där örat/handtaget är i form av ett paraply.

Lapinette, hur är det ens möjligt! Varför ska man behöva skrapa, jag fattar inte hur det INTE kan komma ut av sig självt så länge man blöder. Och så länge som du har hållit på, jag menar hur mycket kan det finnas som ska ut med ett så tidigt missfall.

Jag är hemma idag igen, ingen idé att gå till jobbet på en fredag när man fortfarande är halvrisig.

Undrar när mensen tänker komma, jag gissar någonstans mellan den här helgen och nästa helg kanske. Hoppas att jag blir förvarnad i god tid i alla fall.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!