Lös biljett till barnkarusellen!
själv borde jag göra klart min ekonomiuppföljning för 2009 men är så sabla trååååkigt, roligare här hos eeerrrrr
själv borde jag göra klart min ekonomiuppföljning för 2009 men är så sabla trååååkigt, roligare här hos eeerrrrr
Lappis-fniss budgeten är redan lagd och klar, den var vi tvingade att lämna in redan tidigt i våras . Men har en egen uppföljning på ekonomin som jag jämför med budgeten.
Nä nu måste jag hämta ett paket och handla!
Kram till er alla!
*glider in på sockorna och diggar till Spotify*
För en som inte kan vare sig vad låtarna heter eller artistens namn så är det toppen håller kanske på att bli senil i förtid
Lyxade till det med sovmorgon imorse med maken . Blev en sen kväll igår med julgodis bak och skvaller med tjejkompisarna, en trevlig tradition som vi har varje år så får man många sorters olika godis.
Ego:
Har för övrigt bojkottat ÄL-stickorna eftersom de just nu tar mer energi än de ger. Bättre att hoppa på maken varja/varannan dag så blir det samma effekt . Proverna kommer ändå att visa hur det blev så ska njuta lite av julen istället och maken
Nenne-hur har det gått med intervjun???????? Hade varit helt underbart med både plus och jobb på samma gång
*fånga koko*
blev en hel massa: lingonfudge, hallontryffel, pepparkaksbollar, marsipanbollar med amaretto, jordnötstryffel och sen har jag sen innan saffranskola, leilas rocky road i kylen
Hmmm.....får nog ta och planera in lite extra promenader under julen om vi ska äta upp allt godis i kylen
*kommer på studs*
Jordnötstryffel
1 dl vispgrädde
50 g smör
300 g mörk kvaliteschoklad (blir godare då)
1 dl kesella
1 1/2 dl salta jordnötter
Koka upp grädden tillsammans med smöret. Ta av kastrullen från plattan och smält ner den mörka chokladen och kesellan. Rör ner hälften av de grovhackade jordnötterna. Häll chokladen i en form med bakplåtspapper ca 10*15 cm. Strö över resten av jordnötterna och låt svalna i kylen. Skär i bitar och njuuuuuuut
*skickar lite julgodis till Lappis med*
Atltid roligt att kunna bidra med något här i tråden förutom en massa nojjor