Lös biljett till barnkarusellen!
MSW-ska skriva ned recepet i eftermiddag när jag träffar L som gjord dem igår
MSW-ska skriva ned recepet i eftermiddag när jag träffar L som gjord dem igår
Hallontryffel
250 g mörk choklad
125 g hallon
1/2 dl koncentrerad hallonsaft
1 dl vispgrädde
3 msk strösocker
Blanda hallon, saft, grädde och socker i en kastrull och låt småkoka i 15 minuter eller tills halva mängden vätska är kvar. Mixa vätskan så kärnorna försvinner. Tillsätt chokladen och rör om, Häll upp i formar och låt stelna.
Försvinnande goda!!
Tillbaka efter julklappshandling och julmatshandling med en i tjejgänget . Trevligt att umgås lite på tu man hand och prata om allt, berättar mest för henne än de andra om alla planer och hur det går.
Som vanligt tog tiden slut och vi hann inte med allt men roligt var det!
Nu står vörtbrödet till morgondagens julfest på jäsning
Vickan-skönt med ledighet, jag jobbar på måndag med men sen är vi lediga till den 7:e januari
Nenne-klart du ska lägga en högre lön än på ditt gamla jobb!
Håller tummarna för er båda Nenne och Koko, tänk en julklapp
Kan tipsa om att Lindex har riktigt snygga klänningar för 199 kr! Kostade innan 399 men nu e de sänkta och det var faktiskt många snygga. Kom hem med en enkel svart klänning med djupr v-ringning och lite veckad i midjan enkel men festfin
Vickan-var bara tvungen att passa på när de var så billiga har jättesvårt annars att hitta klänningar som passar. Så nu har jag en "den lilla svarta" i garderoben med
Skönt med sån lång ledighet, kanske skulle tagit måndagen med ändå.....
Tillbringar en dag i soffan efter julfesten igår, en relativ lugn fest men börjar nog bli gammal för är heeeemmmmssskt trött även om vi kom i säng vid två.
Koko-spännande!!! Då kanske proggkladdet har gjort susen i musen . Glömsk som jag är men tar man det för att ägget ska fästa bättre eller?? Tog du det vid IVF:en med Conny med?
Nenne-hur går det för dig??????
Ångrar mig nästan att jag ska jobba imorgon efter att ha hört många som ska vara lediga och hur skönt de ska ha det men får stå ut i morrn med
För vår del borde ÄL vara över nu om den kom och på tisdag är det dags för blodutsugning tycker inte om sprutor eller nålar alls.....
Vickan-va skönt att det löste sig för din mormor äntligen nu innan jul och så. Ibland kan man bli hemskt mörkrädd av vården
Här var det tyst idag, kanske ni alla redan har tagit jul .
Jobbar sista dan idag och sen tar jag ledigt för julen, skönt!
Ingen visit av Koko eller Nenne än, spännande!!!
Tänk att få en julklapp!
Håller tummarna för er!
Ore-ja vid det här laget hade jag nästan trott att det skulle finnas en liten bebis i magen men vi kämpar vidare nästa år
Inne en snabb runda och vad är det jag ser!!!
Grattis Koko!!!!
Vilken julklapp!
Tog du proggen för att det skulle fästa bättre eller????
Nenne-min tant var sådan förra månaden
Får se hur den är denna, BIM från nyår ungefär och framåt...var och tog blodproven imorse så får se vad de visar. Går och nojjar mig för att de ska visa på nåt som är tokigt med ÄL och värdena men inte mycket att göra åt utan att vänta.
Tittar in mellan någon gång under julen när det finns tillgång till dator
God Jul på er ALLA!