• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

JAg vet inte det står faktiskt att man ska vara fler än tio tilloch med. Men jag förmodar att folk kan få förhinder... De slänger väl inte ut åtta betalande gäster om tre inte kommer ...

• Page

Hjääälp! Jag kan inte knäppa mina jeans! De har varit för små ett bra tag nu, men det har gått att knäppa dem med hjälp av våld. As, as, as!! Jag får nog skaffa såna gravidspännen, jag kan inte gå upp en storlek, de kommer vara alldeles för stora över låren då. Suck, drar en runda på stan för att se om jag hittar jeans i en miffostorlek som passar mig.

• Lapinette

Skulle bara in här och kolla om ni bestämt brunch och så är jag mitt i smeten igen!

• Telemarkgrrl

Åååå, våffelbuffé låter ju helt sjukt fint!

Jag fick det också till att vi är 8. Men jag hade hoppats lite på Frejis också, var är hon?!

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-11-05 15:05:27 följande:
    AM - tar du bara med henne på ställen där de INTE gillar barn?! Stackars Livia !
    Jag tar ALDRIG med henne. Förutom till dagis - där tycker det att det är så konstigt om jag kommer utan henne ...
  • Lapinette

AM - *stort garv*. Du är ju SJUK!!!

• fru AM

Ska vi inte fulboka på Elverket då? JAg menar de tre som fattas kan ju ha varit barn som blev sjuka ...

• Telemarkgrrl

Men å andra sidan, om man inte får boka om man är färre än 10 så kanske inte så många andra heller har bokat? Börjar dom brunchen 11.30, om man är där då så kanske det går ändå?

• Page

AM,

Koko, haha tack för att du säkrar min brunchplats!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!