• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Ja hos oss är det så svårt att parkera samt att vi bor på 3:e våningen så här kommer nog aldrig Nenne kunna smyga runt

Cicci: när jag läser om dina score så ångrar man ju att man pluggade medan man hade fast pojkvän ... (kocken med rotsellerin)

• _koko_

BS - Nejdå, jag trodde ju inte att böjen skulle komma förrän framåt torsdag, så det är inte kört. Om det nu kommer någon böj, har inte varit med om att det sjunkit och sen stigit igen förut. Men men, den som lever får se.
    (och jag tror också att nenne kör med avledningsmanöver, parkering i stockholm ska man inte underskatta!)

2h låter jättekort för oss, men de har ju fåtöljer till vänster om entren som man kanske kan flytta till efteråt (hade de itne tagit bort våfflorna från mornington?) om man inte får sitta kvar?

• Telemarkgrrl

Ja, på Mornington brukar vi ju kunna sitta längre än två timmar. Och våfflor har dom också.

Ska jag boka det istället tycker ni?

• Telemarkgrrl

Aaaaaah, har dom tagit bort våfflorna på Mornington?!

• FruCicci

Kocken med rotsellerin när du pluggade, ja det kanske var en miss, gött att vara singel just de åren. Men du fick ju lära dig ett och annat om kyckling iaf.

NENNE, jag vill inte påstå att jag har hunnit med 300 st, men det var så min kompis satt och räknade på fyllan för några år sedan och jag tyckte det var kul, för det kan ju faktiskt mycket väl stämma på ganska många i sina bästa singel år på en korridor i Lund

Jag kan tänka mig Mornington, så länge de har våfflorna kvar!
    Sign är ju nice, men kanske kort med 2h, måste man flytta till ett annat bord eller annan avdelning? Eller var det så att de kör 2 sittningar varje helg och sen är det över efter 2timmar?Det är ju inte så kul i så fall

• nennesjuttioåtta

jag tar med ett järn! *Inspector Gadget*

• nennesjuttioåtta

Cicci
    ahaaa, det kan alltså vara räknat i underkant..?

• Telemarkgrrl

Jag har inte varit på Sign så jag vet inte hur det ser ut där. På Clarion vid Skanstull har dom brunch mellan 12 och 15 och där finns det andra ställen man kan flytta till om man inte är färdigsnackad kl 3.

• nennesjuttioåtta

Telis
    Fråga inte mäj, jag hänger med däjj!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!