• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM
    Zozo skrev 2008-11-05 12:08:45 följande:
    AM; jag var pa stranden med mi tyska vaninna och inget annat!!!!
    Jojo - nu tänker jag mig dig, håriga tyskan och hjulbente och tillika hårige Zeb i en yster ménage à trois ...
  • nennesjuttioåtta

Ååååh jaaaaaa Luke var ju the MAN fy fasen vad jag och syrran dregglade!

• nennesjuttioåtta

Zozo
    ajajaj!!! Sprack regnkappan! Har ni provat den på sprayburk? *asg* Vilket förspel!

OM jag någonsin hamnar i samma situation så har vi inget att frukta, så här har det nog använts gummi för sista gången. Hurra!

AM
    14 år kvar...?

• FruCicci

Tjingeling,

Så jag nu var jag även ifatt!
    Pust.

Vad roliga ni är!

Tyskarna är ju ett hett ämne fortfarande, även om hundbajs och annat även diskuterats.

Inskolningen gick ok idag, träffade trevliga pappan igen.
    Det andra barnet som inskloas samtidigt ska få syskon. Mamma har inom loppet av 5v år fått 4 barn! Eller 4e kommer i april. Typ 1 år mellan alla barnen. Helt paff. Hur orkar man?

En flicka hade gått bort i cancer inom enheten också, så hemskt.

BS, jag kom på det sen, att du undrade om Victor och fallet från vagnen. Nja, han lever, men har en jätte bula och en ordentlig rispa på ena kinden och lite skrpsår liksom, men annars helt ok. Sådan händer, men det är inte kul.

Nenne, så det är idag kl 3 som du ska kolla äggen. Hade du ÄL idagarna eller hur var det? Har du sprutat för att du ska få tidigare ÄL neller?

*skrattar fortfarande åt: ollar med dildon på ditt fönsterbräde*

Fy vad jobbigt och trist med regnkappor zozo o start sep, kommer inte ens ihåg när jag hade en sådan variannt i muffen Jäkligt länge sedan.

Oms, undrade en sak (appropå våra lite hetare diskussioner), du som har haft möjligheten att tjoa till det med thailändare och allt vad du skrev och är gift med en svart man, hur är storleken i jämförelse? De sägs ju att thail människor har tiny... *fniss*

Håriga tyskar, i somras i Kroatien kom ett äckliget gäng om 4 tyskar och skulle äta pizza på restaurangen vi satt på. GIVETVIS kommer de inte i bara badbrallor, som är blöta och könshåret tittar ut på sidorna på både damer o herrar, och sen sitter ena fruntimmret och håller upp armarna mot skyn o har värsta regnskogen. Såååååå äckligt. Jag tappade aptiten!
    Man tar väl på sig kläder eller lättare sarong eller så när man går och äter lunch????
    Jag gillar inte tyskar så jätte mycket, finns ju undantag, men jag tycker det är en konstigt folk.

Nu måste jag bara snabbt maila jobbet, innan jag glömmer det.

• fru AM

Nenne: finns kondomer på sprayburk? Visste att det fanns nylonstrumpor på spray - men inte kondomer!

• _koko_

Zeb här... F*n vilken mjölksyra man kan få av att rida... Speciellt när båda är så sjukt trötta att ingen egentligen orkar... Vi gjorde ett tappert försök, men det GICK INTE. Sambon kom inte hem förrän sent igårkväll och ska ha en eloge för att han iaf försökte. Men nä, vi är helt enkelt sämre människor än några av er andra.

Det knepiga är dock att jag inte fått böj ännu. Igårkväll var strecket så mycket svagare än kontrollstrecket att jag inte brydde mig om att testa med CB. I morse var strecket starkare igen??? Så nu vet jag inte om jag har haft äl, eller om jag kommer att ha, eller om det helt enkelt inte blev något den här månaden?! Jag testade med CB i förrgår kväll och då fick jag INTE böj.

Hur som helst, har suttit i möte hela förmiddagen, och nu verkar det som att jag faktiskt måste börja jobba?! Nåja, jag kommer nog kika in här med jämna mellanrum ändå. Såklart.

• MSW

Hej! Vad ni skriver... Vet inte om jag har så mycket att bidra med så jag pratar väl på om mig själv... (som vanligt)

Ringde till husägaren och han sa att han nog inte var så sugen på att sälja, och jag svarade att vi gärna skulle titta på det iaf, eftersom inte vi visste hur intresserade vi var.. Han svarade att han har juh mitt nr så han kan höra av sig om någon vecka (han var sjuk).. Jag fick känslan av att han kommer inte ringa, så nu är det väl bara att försöka få ut det ur huvudet (lättare sagt än gjort)

Ang matningen så ammade jag ofta igår, och försökte äta mer än vanligt, men på kvällen gav jag honom flaskan med ersättning utblandat med lite urpumpad mjölk + att han ammade lite, sen sov han från 21-01 och jag gick upp och ammade, sen vaknade han igen strax efter 02 då tog jag in honom till vår säng och ammade sen vaknade han inte förrän tjugo i 7! Konstig natt!
    men det känns som att det finns mer mat i brösten idag än igår...
    Får väl se hur det blir i natt!

Ang usa-valet är jag egentligen inte ett dugg insatt, men tycker att Obama har känts mest intressant.. Så jag håller med om heja-ropen!

• Zozo

Nenne; nja det var ingen höjdare! Vete farao hur vi lyckades med det i början.. det är ju som sagt nagra ar sedan!!! Tänk, jag var 18 och han 21... *drömmer sig tbka*

AM: Nehe, Zeb var The Man när jag var 4.. men när serien gick i repris nagra ar senare var det bara Luke som gällde! Ah, när Zeb (sagt med läspat S) bredbent steg av hästen och sa "Hello my name is Zeb Macahan. What's the problem?"....

• fru AM
    FruCicci skrev 2008-11-05 12:57:47 följande:
    En flicka hade gått bort i cancer inom enheten också, så hemskt.
    Jag tror min sons skola räknas till enheten och det var en skolkompis (i 2:an) till honom som dog ... Fruktansvärt!
  • fru AM

Cicci: men är du säker på att det var håriga tyskar du såg? (det är ju en självmottsägelse - som en "allmänbildad amerikan" ungefär) Det kanske var schweizare!?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!