• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Ja, då var du inte mycket bättre än mig som låg mellan 45-50 kg på 171 cm. När kan det ha varit ... från 15-20 års ålder. Jag åt massor men inget hann fastna. Så är det ju inte längre. En vecka i alperna och jag har 2 kg extra med mig hem.

• Lapinette

På den tiden sprang jag från ena träningen till den andra och så på helgerna tävlade jag så visst är det en jäkla skillnad mot idag då jag släpar mig till gymet 3 ggr i veckan (eller som i höstas då jag inte fick träna ... endast 2 ggr/v).

• Fru E

Jag har bättrar mig en hel del men tankarna kring träning och mat finns kvar men har väl fått lite mer sunt förnuft nu när man börjar bli gammal . Tränar nu ca 2 ggr/vecka på pass och sen någon långpromenad

• Lapinette

Vilken idrott/idrotter sysslade du med som "ung"?

• Fru E

spelade fotboll, tränade kampsport och sprang en hel del

• Fru E

nu blir det mer pass på gymet och raska promenader, springer ibland men då ska det vara fint väder

• Lapinette

Själv har jag faktiskt inte lugnat ned mig förrän nu de senaste åren. Tränade 4-5 ggr i veckan ända tills jag började pendla till Frankrike (de veckor jag var hemma fortsatte jag att träna mycket) och drog definitivt ned på träningen då maken flyttade hit. Innan så tänkte jag verkligen träning först och fick jag inte mitt träningsdos så mådde jag dåligt. Helt otroligt att jag har lyckats hålla ned på intensiteten denna höst. När akupunktören sa åt mig så började jag fundera på hur många uppehåll jag har haft i min träning sedan jag var liten ... vid semestrar (den längsta på 3,5 vecka) och vid sjukdom (den längsta på 2 veckor) annars har jag alltid tränat.

• Lapinette

Gillar inte att springa men gör det ibland för att maken tycker det är ok som träningsform.

• Fru E

Ojdå, så mycket hade jag aldrig orkat.
    Är glad om jag hinner/orkar träna 2 ggr/vecka på gymet....men känner mig rätt nöjd med det även om jag blivit latare på senaste tiden

• Fru E

Precis som jag då egentligen, gör det mest för att stötta maken i att träna mer . Men är ingen tävlingsmänniska så tar inte tiden när jag springer utan det får ta den tid det tar

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!