• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

AM, hm, ja hur ska jag förklara mina övningar, jag har två, den första ska jag göra tre x tio ggr varje dag, där står man vänd mot en dörrpost och pressar ena handflatan mot dörrposten, då använder man rygg/mag/bäckenmuskulaturen på motsatt sida, samtidigt ska man försöka knipa och hålla medan man räknar till tio. Enkelt men rätt jobbigt när man börjar ta i lite. Övning två är en variant av den där man står på alla fyra och sträcker ut motsatt arm och ben, fast jag ska ta en arm i taget och sedan ett ben i taget, poängen är att man ska dra in magen mot bäckenet utan att skjuta rygg. Övning tre ligger man på sidan och böjer benen, sätter ihop fötterna, drar in magen mot bäckenet och trycker knät upp och ner utan att lyfta foten. Sedan ska jag motionscykla hellre än att gå eller simma för man svankar mindre och belastar därmet bäckenet mindre om man vill motionera mer. Hon lägger till en ny övning varje gång så till sist får jag nog börja ta bort någon gammal övning annars kommer jag inte att få något av det gjort. Just den där man står mot en dörrpost gillar jag för det är så enkelt att bara gå fram till en dörrpost så den får jag alltid gjord.

• viktualia

Imorgon ska jag gå på after work - och dricka LAGOM mängd goda drinkar!! Min plan är ju att plussa nån gång nästa vecka så det gäller att fira av... *fnissar*... för JA jag är taggad att plussa... konstigt nog. Imorgon börjar risken... det är dag 24 och min skumma cykel är det inte nån ordning på...

• BrudSommar2006

Fru L, ja visst ja, vilket elände att ha så långt att åka om ni kommer att behöva hjälp att bli gravida.

Ni som vet, är det typ tre inseminationer man brukar försöka med innan man får gå på ivf?

• BrudSommar2006

Vickan, om jag visste vilken dag man ska räkna som dag ett så skulle jag kunna räkna ut om vi möjligtvis kan ha fått till det på någon lämplig dag innan maken försvann till London men jag har inte fattat om man ska räkna dagen då det börjar synas lite blod som kommer och går i fem dagar eller om man ska räkna dagen då det börjar ordentligt. Jag har tidigare tänkt att man räknar dagen då det börjar ordentligt men nu börjar jag luta åt det andra alternativet för om jag räknar så så får jag inte riktigt lika extremt korta och långa cyklar de senaste gångerna. Jaja, jag oroar mig inte för om vi fått till det eller inte, jag oroar mig för att mensen ska dyka upp innan tisdag men det borde den verkligen inte oavsett.

• BrudSommar2006

Mrs B, om du hade mer barnvakt och inte var så trött är det klart att du skulle komma iväg och träna mer men det verkar vara lite orättvist i fördelningen mellan dig och maken faktiskt, även om ni har valt att ha det så.

• kängu

Hej tjejer!

Jag är kass på att träna, tyvärr. Tycker dock det är skönt när jag väl kommer iväg

Till er alla som ska på tråddejten på lördag:
    Jag kan tyvärr inte komma De ringde från mitt extrajobb idag och hade akutbrist på folk, så kände mig tvungen att ställa upp
    Jag får följa med nästa gång istället helt enkelt.

Nu ska jag återvända till böckerna- tenta imorgon kl 9, sista tentan under utbildningen... JIPPIE!!!!!

• Fru E

Vickan-några konstiga symptom
    Gäller att passa på att dricka drinkar med gott samvete även om man sagt det i några månader nu *fniss*

• viktualia

fniss fniss... nej.. sorry... inte än... får väl återkomma.. lite molvärk kanske.. men jag har stressat rätt friskt och har lite kajkad mage allmänt.. så det är svårt att urskilja vad som är vad..

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!