Lös biljett till barnkarusellen!
Eschillus, Mon dieu!!! Så kan man väl ändå inte heta????? (ännu ett förslag från generatorn
Eschillus, Mon dieu!!! Så kan man väl ändå inte heta????? (ännu ett förslag från generatorn
Godmorgon!
Idag ska A bli vaccinerad...
Jag hoppas att han inte blir lika ledsen som när han tog blodprov förra veckan.. För det klarar jag nog inte.. Särskilt inte när maken inte är med.....
Well.. Det som upptar mitt huvud idag!! Ska bli skönt när det är avklarat iaf!
Sen tänkte jag ta en sväng på stan för att hitta vita strumpor alt strumpbyxor till A till att ha under dopklänningen! Om han inte är alldeles ledsen förstås....
Lappis och frejis: Härligt med massa ägg! Rena rama påsken juh..
Ea: hur går det?
What else?? Hmm..
Spännande bröllopsplaner! Stockholm nästa november då alltså??
Vaccineringen gick över förväntan! Han gnällde bara till lite.. (och liten, jag tittade inte när hon stack...) Jag höll däremot på att börja gråta innan han ens hade fått den, bara för det kändes så jobbigt, men jag höll mig så det gick också bra!
Han är en riktig tjockis.. vägde nästan 7kg nu! Undrar hur detta ska sluta...??
Är lite lagom nervös för att han ska få biverkningar nu bara.. Ledsen? det måste juh bero på vaccinet, för det kan juh inte vara så att han precis som vanligt blir det när han är trött och inte lyckas somna..
För en stund sen märkte jag helt plötsligt att hela hans öra var blodigt, att jag höll på att dö nästan innan jag sprungit till skötbordet och tvättat bort blodet och insett att han förmodligen bara hade rivit sig..
Så det var juh inget farligt, men det var hemska minuter innan jag konstaterat att det inte rann inifrån örat!
EA: Håller fortfarande lite försiktigt i deppmanteln eller?
AM: Skönt med lugnande besked!
Nenne: ja verkligen, och när det gick så bra kanske jag inte är lika nervös nästa gång...
Hur är det själv då? Du jobbar denna veckan med eller? Och flyttar in i huset på fredag? (eller har jag helt fel för mig...?)
Koko: *krama* Dumma sköterska!! Kör på med ditt race och visa henne att hon har FETFEL!
Dags att steka hamböjaje (som systerbarnen hade fått på dagis idag, ja inte exakt de dom fick alltså.. )
Grattis Mathilda!!
Intressant med mat diskussioner.. A är juh trots allt tre månader nu (imorgon), så det börjar juh närma sig..
Kanske kan lägga in en fråga på ämnet, när började ni med smakportioner?
Tack för mat "input"! Himla trevlig sida måste jag säga.. Och helt klart borde mitt barns första mat vara jordgubbar eller hallon.. (mammans favoriter..... )
Godmorgon alla!
När var det cicci skulle på kub?? Lycka till iaf!
Vickan: Oavsett hur det blir på söndag med test blev jag alldeles varm i magen av att läsa att du håller på att åtminstone luta dig åt något håll (och i våra tråd ögon "rätt" håll) i barnfrågan!! Sen håller jag juh såklart tummarna för plus också!
Flisan: Välkommen!
Telis: jobbigt med nojor och inbrott!
Imorse bröt jag ihop lite gran igen, över att jag inte var med under A's första timmar! Jobbigt! Men ska ta upp det på efterkontrollen på måndag, så fårt vi väl se vad bm säger/tycker!
Godmorgon!
AM: Skööönt med bra fvp!!!
Så var det fredag igen! (väl? man blir lite veckovill av att gå hemma...) Fullspäckad känns den dessutom! Kl 10 ska vi på föräldragrupp, efter det ska jag köpa slips till maken till dopet. I eftermiddag ska det dukas till dopet och kl 15.45 ska jag hämta maken på jobbet för då ska vi till fotograf för att ta kort på A och kusin och sysslingar på makens sida! Där någonstans emellan ska jag helst hinna åtminstone göra i ordning något fönster (inkl putsning) till advent!
Ang dop: vi bjuder bara ett par av våra kompisar, och jag skyller på att vi iallafall hade varit 40 st med bara släkten, och jag är dessutom syssling med kompisen!
Nahe, nu tyckte jag A gjorde något ljud så då får jag gå och ta hand om honom!
Godmorgon!
Ea: Konstigt med no tant och minus.. SKit med bilen!
Vickan: Synd med minus, men nu kommer ni väl försöka mer aktivt, så då borde det juh snart bli ett plus!
Bs: Lycka till med gyn besöket, hoppas det ligger ngt i det am säger!
Idag ska jag på efterkontroll! Ser inte direkt fram emot att gå dit, men ser verkligen fram emot att ha det gjort och bli (förhoppningsvis) "godkänd"..
Annars har vi klarat av både dop och badhusbad i helgen, det har gått bra, men det är skönt att det är över (mest dopet då..).. A var vaken hela tiden i kyrkan, men grät inte utan illglodde mest på prästen..
De senaste två nätterna har sonen somnat kl21 vaknat vid 3 och sju för mat och sedan somnat om. Igår till nio och idag har han inte vaknat än (jag har tittat på julkalendern och så ska vi juh iväg till 10.. Annars hade jag också legat kvar i sängen).. Så skönt.. Hoppas att det är här för att stanna.. Men förmodligen beror det juh på dop och bad..
Hoppas veckan börjar bra för alla! (håller tummar och tår för lappis)