• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

förresten ingen som har bra tips på ett rödvin???
    Tänkte plocka ihop lite smått och gott till min pappas "flickvän" som fyllde 50 nu och vet att hon tycker om vin (vet dock inte vilken smak/sort) så behöver lite hjälp med goda tips som kan passa

• Fru E

Cicci-varm mjölk med honung eller apotekets strepsils brukar fungera bra mot halsont

• Fru E

Tack AM, tom så att jag skulle kunna tänka mig att dricka eko-vinerna, håller på att lära mig uppskatta rödvin
    Hade tänkte precis som du att lägga samman lite olika saker i en korg

fru AM skrev 2009-01-23 11:05:57 följande:

EA&MJ skrev 2009-01-23 10:54:31 följande:
    Amarooone!!!t ex www.systembolaget.se/SokDrycker/ProduktMen jag har aldrig druckit en äcklig amarone så du kan nog ta vad som helst.Eller kör på eko-temat:Bonterra heter en god sort - finns både röda och vita viner: tex:www.systembolaget.se/SokDrycker/Produktochwww.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt+ lägg ner någon närproducerad ost + ev någon god vildsvinssalami eller annat gott närproducerat kallskuret i en fin eko-aktig korg ...
  • Fru E

Kängu-det enda jag kan sticka än så länge, har inte fått in tekniken så maskorna blir för hårda, är filtar men fina blir de . Har gett bort här och var till olika som fått barn men har sagt att jag inte ska sticka till oss förrän plusset är här

• Fru E

Kängu-ja jag hade gärna velat kunna sticka lite kläder med men håller mig till filtarna så får svärmor som kan sticka i sömnen sticka resten

• Fru E

BS-ge inte upp hoppet om syskon än!!!!! Finns mycket som kan fixas till relativt lätt som kan hjälpa!!! Bla vi i tråden

• Fru E

Linnea heter våra bästa kompisars dotter, tycker det är fint

• Fru E

nä då MSW jag är här men jobbar lite mellan varven

• Fru E

muggles-hmmm.....runt 100 lappen kanske lite över

• Fru E

Vickan-grattis till plusset !

Izzie-starkt jobbat att gå ner 15 kg bra att du trivs lite mer med dig själv nu.

Nenne-kan inte säga att jag vet exakt hur det känns att inte ens få ett plus på de här alla gångerna som ni försökt men börjar själv få en liten insikt iaf i hur det kan kännas nu när vi snart är förbi 8:e försöket (jag vet att det absolut inte är jämförbart med era försök!!!!). Många runtomkring oss som börjar fråga om vi snart inte ska ha barn och ibland har man god lust att säga att det inte bara är att beställa barn när man vill utan att det tar tid och är oerhört frustrerande när man inte lyckas.
    Tycker liksom Izzie att du inte helt ska ge upp om ni vill prova IVF och eskimåer samt adoption. Men det kan bara du och maken känna efter. Makens ena svägerskans båda systrar har genomgått ivf:er båda två eftersom de inte lyckades på egen hand, och den ena har idag 2 barn och den andra sitt första på väg så det finns hopp för er med om ni vill.
    *skickar en stor kram till kaninen, Tellis, gosnosen och Nenne*

Är nyss hemkommen efter kalas hemma i helgen så det blir film och en lugn kväll med maken.

Tanten borde visa sina spår månd-tisd nu i veckan

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!