• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

AM, Någon grön ton till trapphuset skulle jag ta...

Kollade mig hos BM idag c det är svamp jag har fått som kommit ut osmen äcklig flytning, alt aladåb. SÅ Mugglan, du hade ju helt rätt. Eller iaf så berättade du om de problemen du hade under grav och detta verkar vara samma
    hade ej svamp med victor, så det är en ny upplevelse!

lunch!

• Liten med Mindre

AM - jag gillar mönstret på den första bäst. Blir det modell fondvägg, eller hela rummet? Kanske lite mycket med fyra blommiga väggar kan jag tycka, utan att ha sett rummet förstås.

• fru AM

Angående tapeten: Det är fyra väggar - fast en av dem är i princip bara dörr och öppen spis, och två av de andra har varsin stor vitmålad dubbeldörr mitt på. Så det är inte så mycket vägg kvar ... Och blir det mycket så gör det inget. Vi gillar MYCKET!

Cicci: Skönt att det "bara" var svamp. Bra idé med grönt. Det kan vara något!

Cicci igen: JAg och Telis har avhandlat lunch imorgon ... Kan du ta dig till Kjellsons på Birger Jarlsgatan till 11.30?

• MSW

Am: jag tyckte att den första tapeten med lite större blommor på var finast!!

Cicci: Skönt det inte var något värre!

• Ore

Håller med de andra, gillar mönstret på den första bäst.

Tror också på en grön ton till det mörka träet och det bruna... Vill ni ha ljusare så kan det vara snyggt med något "gulvitt"/gräddvitt typ... Någon varm ton i alla fall, blir nog snyggare än isblått. Trots att jag egentligen äääälskar isblått!

• Frejis

BS - jag har fått för mig att kolla ÄL just på kvällarna, förmodligen av ren bekvämlighet. Jag får väl ringa dem i nästa cykel (eller snarare när jag fått jobb).

Muggles - Har vi tom ÄL samtidigt? Det var ju nästan för bra

Lappis - hm, av någon anledning saknar jag inte tandborstsex, säkert för att jag nyss haft det När ska ni börja ta av eskimåerna i frysen?

A.M. - spontant gillar jag också den första tapeten bättre, men jag tror att den andra ser bättre ut i rummet (som jag inte har sett).

Cicci - skönt att det inte var slemproppen som gick!

Såg att ni ska luncha imorgon. Hade gärna kommit med och har en helt ledig dag, men är alltför förkyld för det. När blir det nästa brunch?

Liten - hade gärna ätit frukost tillsammans på lördag, men då har maken födelsedagsfest. Mycket praktiskt att förbereda fast det är kul om man har tiden på sin sida

• Fru E

vilket pladder det har varit på förmiddagen många sidor att läsa ikapp!

Ore-jag testade alltid med ÄL-stickorna på morgonen för då slapp man fundera på hjur länge sen det var man gick på toaletten. Testade från dag 10 och fram till ÄL kom, tog stickorna slut så köpte jag ett paket till bra att ha till nästa månad om inte annat.

AM-tyckte den första tapeten var finast =)

Cicci-skönt att det inte var något "värre" än svamp även om det inte är så roligt att ha......

Ikväll är det tårtbakning som står på agendan = roligt!

• Fru E

Frejis-konstigt att man inte kan ringa sjukhuset tis-ons, verkar inte vara så serviceminded men skönt att du är "avslappnad"

• Lapinette

Håller med om allt som sagts här inne gällande färg i entrén till tapetval.

Frejis - gällande eskimåerna så funderar jag på mars men det hela beror på vad den nya akupunktören säger.

• FruCicci

japp hörrni, det var väldigt skönt att det bara var svamp. Det är ju riktigt vanligt hos gravida, o 3 pevaryl senare brukar man vara ok! Konsdtigt bara att det inte har kliat nere i härligheten, men det kanske just har blommat upp...

Hur som, jag är hemma med Victor idag, så jag kan inte skriva för han är på mig hela tiden. Sen kommer svärmor på middag vid 17-18 tiden, så jag ska förbereda lite.

AM jag kan ta mig till Kjellsons!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!