• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Muggles - Skönt med sömnen. Det är jobbigt att leka hela dagarna. Mindre fick sin första falukorv idag, och den slank tydligen ner med bravur till pappas förnöjelse och mammas fasa. Är ingen korvfantast själv. Fast potatis och potatismos spottas ut.

Å andra sidan pillade hon även i sig små fina ärtor häromdagen. Och ärtor har hittills varit spott o fräs i alla former. Så jag får väl kvitta en vinst och en förlust.

Usch - förhandlingarna på jobbet har vi strandat eftersom vi inte vill sälja ut medlemmarna. Och det blev lite fula tricks från ledningen för att skrämma oss att stanna kvar och skriva på. Utöver att de tar chansen att försöka säga upp folk "utanför" listan, bara för att de är obekväma. Suck!

Nåja, svullar på mitt godis nu, och ska goffa vidare på pizza ikväll. Får bli nya tag med livet i allmänhet imorgon.

• Lapinette

Låter som en knepig sits Liten (menar jobbet och inte ärtorna).

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-21 15:25:15 följande:
    Skelettförändringar, hu. Hur har de upptäckts? Vad innebär förbenade fogar? Javisst ja, du gjorde läskig röntgen utan panikknapp. Varför tror du att det blir under narkos, de flesta planerade verkar ju göras med ryggbedövning? Du får se till att maken inte släpper det lilla trollet ur synfältet!
    Skelettförändringarna upptäcktes på vanlig röntgen faktiskt. Det är bl a pga dem jag har haft så ont i ryggen på nätterna. Det kan hända att det blir narkos pga en anteckning i mina journaler från när jag var liten (6 år) och fick en allergiskr reaktion av tandläkarbedövning. Det är i princip ingen som vågat bedöva mig sedan dess. Problemet är bara att maken inte får vara i operationssalen när man gör snitt med narkos (vad jag har läst mig till i alla fall). Så de har ju tyvärr chansen att slarva bort lillebebisen ...

Det ska hursomhelst bli intressant att se vad läkaren säger om mina sugklockor, klipp och skelettförändringar ... Det vore ju också toppen om de kunde plocka fram de bedövningsmedel de brukar använda vid planerade snitt utan narkos, och testa lite på min arm eller ngt. Fast jag vet inte om de törs när jag är gravid ...

Muglan: Skönt att Moa grejade att somna! Grupptrycket/masspsykosen brukar göra sitt till säger dagispersonalen.

BS igen: Lila kudden: Beställde en stor fåtölj som levererades med en felaktig kudde. Skulle varit orange. Var lila. Har nu äntligen fått ornagea kudden men vi hade ju fäst oss vid den lila så jag köpte loss den också (50% rea!) så den har vi i ett annat rum nu ...
  • Izzie

BS - Wow, jag är ju inte så insatt i barns utveckling eftersom M bara är strax över året, men hon verkar verkligen framåt din lilla tjej! Inte illa att kunna sitta vid datorn så. Sött oxå tycker jag att hon säger att hon vill titta på bilder på sig själv När var det Iris föddes, (eller man kanske säger hur gammal nu när hon är över ett år)?

Muggles - Vad skönt att Moa verkar trivas på sitt dagis. Jättebra att det funkar att sova. Sen om maten går trögt vissa dagar är det säkert inte hela världen. Inga barn svälter ju i Sverige, de äter ju förr eller senare när de blir tillräckligt hungriga. Även vi vuxna har ju dippar i aptiten ibland.
    Förresten blev jag jätteförtjust i den där tapeten du länkade till. Visst är den rörig, men om du har den på en mindre yta och kombinerar med annat tapet så tror jag att det kan bli störtläckert! Det går ju såklart att bara tapetsera en vägg, antingen vanligt eller förskjuta den så den går över två väggar fast bara delar av väggarna (förstår du vad jag menar?) Annars tapetsera en större rektangel el cirkel...

Liten - Är inte avundsjuk på dig ang förhandlingarna. Följ din magkänsla och ta hjälp om du behöver, är mitt råd. Sen tycker jag du ska njuta av ditt godis, det är du värd!

Ang chefer så kan jag bara säga att min nuvarande chef är toppen! Även den chefen jag hade innan var superbra! Chefen innan dess var väl däremot ingen höjdare, men men.

• Telemarkgrrl

Liten, fy vilken jobbig situation. Jag har varit med i ett par uppsägningsomgångar och jag kan inte nog säga hur viktigt det är att företaget agerar på ett schysst sätt, både för dom som måste gå men också för dom som blir kvar.

Am, oj, vad läskigt att kanske få en allergisk reaktion av bedövningsmedel. Hoppas att dom kan prova lite innan för det är ju bra att veta säkert och bra att kunna vara vaken under kejsarsnittet. Det borde verkligen inte vara några problem att få kejsarsnitt med dina tidigare förlossningar tycker jag!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-21 18:39:43 följande:
    Jaha, nu fungerar det här med ÄL-tester tydligen inte heller längre:www.aftonbladet.se/wendela/article3560591.abInte för att det verkar som att det spelar mig någon roll men i alla fall.
    Deppigt att ÄL-stickorna inte funkar. Även om det var ett roligt tips läkaren gav i artikeln så tror jag det blir mycket dyrare med hummer & champagne varje dag (aningen trist i längden också). Men hur var det med det där ägglossningsplåstret? Som ger utslag för temperaturförändringar - det borde väl ändå funka!?
  • Frejis

Jag kan ju avslöja hur jag gör med ÄL-stickorna... brukar ta ut själva stickan efter utslag/icke utslag i monitorn. På baksidan syns två blå streck som blir lika starka vid ÄL-utslag. Det går dock att se redan två tre dagar före utslaget att ÄL är på gång: den ena strecket blir nämligen allt starkare.
    Utforskat av Frejis vid rätt många tillfällen!

Borde kanske satsa på hummer, champagne och ÄL-stickor samtidigt för att det ska bli några barn, doktorn borde ju veta vad han talar om.

• Tinga

Muggles - är ni på G med syskonförsök, eller har jag missförstått dina kommentarer?

Liten - skönt att ni iallafall är överens inom fackgruppen, så att ni kan utgöra en enad front mot ledningen. Låter jobbigt nog ändå!

AM - nu är tapetbeslutet kanske redan fattat, men jag tyckte också att den första tapeten var snyggast. Mönstret var lite större och känns därmed lugnare, tycker jag.

Idag var jag på rea på PO.P och köpte lite kläder till Piff & Puff. När jag packade upp grejerna ikväll upptäckte jag att larmet satt kvar i ett par av byxorna. Nu blir det till att knalla tillbaka imorgon och fixa det.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!