• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

EA - ja vi är vana ... eller ska jag skriva jag är van att ge slemmiga detaljer till alla stackare här inne.

• Fru E

Lappis-*skratt* fast nu verkar det som om tanten bestämt sig för att sluta vet inte om det är för gott för månaden eller om hon kommer igång igen senare under dagen, skumt

• Fru E

Verkar som alla jobbar flitigt idag eller kanske redan har tagit helg......

• Ore

Jobbar flitigt för att ta helg så fort som möjligt

Jag är ganska flitig i brudöverlämningstråden också... Ganska roligt, även om jag antagligen lyckats irritera ganska många...

• Fru E

Ore-ibland är det riktigt roligt att se hur många man kan irritera

• kängu

Jag jobbar inte flitigt, är hemma och kollar på Oprah

• Grodan12

Jag försöker vara flitig här hemma, men lillgrodan gör sitt bästa för att förhindra mig.

• FruCicci

Oj vad lugnt det var i tråden en fredags eftermiddag som denna.

Skulle in och kolla Nennes status oc ser att tantfan kom i af Hoppas nu att du får tag i sprutor och kommer igång med plan B.

Förra året var ju jag med o "datade" på Göteborgsvarvet! I år vill jag verkligen, men jag tror inte jag ska ge mig av så långt bort just då, i fall bebisen tittar ut Men vi får se, Sahlgrenska funkar väl det med

Sitter o inväntar hemgång, jag har gjort allt jag behöver på jobbet i stort sett och vill bara gå hem. Så trist när man inte har ngt att göra här och vet att man har fullt hus hemma, måste packa, stryka, planera, handlar mm mm
    Planet går i ottan i morgon, så inget är öppet då.

Victor har givetvis blivit sjuk, men jag har pratat med en läkare i dag, så det ska inte vara några problem att komma iväg med honom. Har packat ihop en liten väska med allt som har med sjukt barn att göra till honom.

Ni får alla ha det fint och trevlig helg!

Vi hörs!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Var inne och läste igår men kommenterade ingenting. Jag vågade faktiskt inte helt ärligt.
    Jag är nog lite skrockfull men ibland inbillar jag mig att jag för otur med mig. Som tex om jag skulle kolla på nån sport på tv där sverige möter nåt annat land. Då förlorar sveige om jag kollar. (visst är jag betydelsefull )

och likadant kände jag med nenne.
    Om jag kommer in och säger att jag håller tummarna så går det åt helvete och det ville jag inte så jag lät bli att skriva nåt alls.

Jag har inte läst ikapp allt... men det verkar som om det inte gick som vi ville ändå.
    FAAAAAAAAAAAAAN
    vet inte riktigt vad jag ska skriva för att beskriva hur jävla skit sorgligt det är att inte plusset utan tanten kom.

Hmmmmm
    kanske medförde det otur att jag ändå TÄNKTE att jag höll tummarna....

Jääääklar vilken betydelse och vikt jag lägger vid mig sjä'lv...
    men jag är nog ganska fjantigt skrockfull tydligen.

jag är iallafall väldigt ledsen för din skulle nenne och vill skicka en enormt stor kram.

Skickar även en kram till liten som verkar strula på jobbet och till BS som har strul med ägglossning och vikt. Cicci får en släng av kramen också så du kanske kan bli frisk till din resa. Inte kul att flyga när man mår piss. Hoppas ni ändå får en bra semester.

Med mig är det annars mest kaos. Orsak. Jag är extremt jäääävla dum i huvudet. Ja det är jag.
    jag skäms över mig själv och mina tankar. Men jag är knäpp.

Jag vågar knappt skriva om vad det gäller här i tråden eftersom det blir så extremt mycket tydligare här där man kämpar för graviditeter just hur sjuka och tokiga mina tankar är.

saken är den att jag har läst skrocklistor osv och varit hos BM och är mu säker ¨på att bebisen i magen är en kille. Men jag vill ABSOLUT inte ha en kille till. Har deppat ihop totalt och nojjat ner mig totalt över detta.
    SKÄMS över att jag känenr så här.
    Förlåt att jag ens nämnde det.

Annars så var jag precis på väg till sös då jag har en kompis som sedan i måndags är inlagd där för havandeskapsförgiftning. Urs stackarn. Hon får absolut inte åka hem (är i v 32) och tydligen är varje timme som bebisen stannar kvar i magen super viktig. Så de försöker med alla medel klara att den stannar ett tag till. men den plockas nog snart ut och sen skulle de få stanna kvar där 3-4 veckor. Så det blev ett tvärt kast mott att i måndags fm tro sig ha 2 månader kvar till man blir mamma mot att du kanske blir mamma NU och er första tid måste bebisen bo här.
    men bebisen mår tydligen bra trots att min kompis mår skit. Men det viktigaste är ju bebisen just nu.

Man vet helt enkelt aldrig vad livet ska spela en för spratt.

• FruCicci

Hej Frullan gumman!

Klart man har konstiga tankar när man är gravid....
    Om det nu är en kille kommer du ju gilla den lika mycket för det, du kan ju liksom inte slänga honom i soptunnan Se fördelarna med 2 killar istället, så kommer du nog över känslan.

Sen ska man skita i all skrock!
    Min kompis som ska ha barn 4 dagar efter mig var helt säker på att det var en tjej till, men inte! Hon ska ha en kille och all skrock och allt stämmer med tjej, hon mår precis som hon gjorde vid sin tjejgraviditet, så du kan inte vara säker tjejen...

Jag var ju livrädd att Victor skulle vara rödhårig!
    Man är ju knäpp, jag tycker ju rödhåriga ungar är skitsöta nu, men man får för sig saker o gör det minsta lilla till ngt stort.

Sen har man gått igenom något som var så jobbigt psykiskt som min abort och denna graviditeten fram till vecka 17, så är man bara glad att man får ett friskt barn. Jag skiter fullständigt i kön, bara jag får ett friskt barn nu.

Vi får köra på nr 3 sen Ifall det nu inte blir en tjej, så kanske 3 gången gilt?
    Jag vill ju ha 3 barn oavsett

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!