Inlägg från: Newlimits |Visa alla inlägg
  • Newlimits

vad får det kosta för vännerna?

Vad tycker ni och varför:
    Vi funderar på att hyra ett litet slott till stora festen och funderar på om man kan ta en övernattningsavgift och självkostnads bar samt att skriva att o man vill ge present så vill vi gärna ha bidrag till bröllopsresan.

Anses detta vara "för mkt"?

• Svar på tråden vad får det kosta för vännerna?
  • Newlimits

Jag vet att ja bara "rapade" upp sakerna nu men det är ju det det bir i slutändan.
    Hela slottet blir hyrt om vi vill vara där man kan liksom inte hyra en del och då får man med alla rummen helt enkelt.
    En avgift på ca 400 kr är det vi tänkt ta och det är ju den "billigaste" övernattnigen de kommer att kunna hitta iaf om de inte kan sova över hos vänner.
    Sedan en självkostnads bar vilket jag tycker är mkt rimligt.
    Sedan kommer vi att önska att dom som vill ge present ger oss ett bidrag till vår bröllpsresa.
    Nu är det sagt på ett lite bätte sätt så ni får en bättre uppfattning.

• Newlimits

Ja man får ju givet fundera så att alla faktiskt kan komma iaf. Det är ju inte så jag vill att folk ska känna, att det blir för dyrt. Därför jag lägger frågan här. Får ju oxå lite olika svar, själv tycker jag det är rimligt men man vill ju höra sig för. Det beror ju också på "vilka männiksor" det är som kommer och deras ekonomiska situation. Men man kan ju "bara" komma och sova över om man vill det, det är ju egentligen det jag helst vill.

Svar på tråden vad får det kosta för vännerna?