• F A M E

Överraska föräldrar med inbjudan till bröllop. Elakt eller rolig grej?

Elakt tycker jag inte att man kan säga att de är. Alla gör ju som man själv vill in för den stora dagen.

Skulle funka om man till 100% vet att ens mamma inte tar illa upp att få veta samtidigt som alla andra. Och ändå kan tänka sig hjälpa till med planeringarna runt omkring.

För min del så är de nog kört på de planen. Min mamma skulle bli jätte sur och jag skulle få höra de flera år efter åt sedan. Vi kommer att vänta med att säga någonting till våra närmaste tills vi har fått kläm på hur allting skall vara. Med risk för att dem tar över och försöka bestämma över allt är stor "risk här".

Sen så ska vi inte ha ett traditionellt bröllop hela vägen ut och de kommer jag att få höra säkert av henne.

• F A M E

Och självklart svärmor också. glömde henne "sorry"

• F A M E

Vill nu skrev 2008-11-03 08:40:59 följande:

Ja, då är det ju inte så kul! Det är väl lite det som är risken med svärmor... Men hon blir å andra sidan sur över det mesta. När vi döpte vår dotter var hon sur för att hon inte behövde vara med och baka, så hon fick baka bullar, men när sambons bror döpte deras dotter blev hon sur för att hon blev tillfrågad att baka... Svår kvinna! Min mamma tror jag bara kommer att tycka det är kul.F A M E skrev 2008-11-03 08:38:01 följande:
    Ja du min svärmor skulle nog tycka att de bara roligt för oss, samt glad att vi inte bara gör de hemligt. Vi har haft funderingar på att gifta oss borgligt utan släkten alls och bara med våra bästa kompisar som är med oss.

Men vi vet ju att min mamma & svärmor skulle nog bli väldigt besvikna på MIG då. Så de hoppar vi över.

Önskar att jag hade ett bättre förhållande till min mamma. Men som de ser ut just nu så är hon mer intresserad av mina syskons respektive istället.
Svar på tråden Överraska föräldrar med inbjudan till bröllop. Elakt eller rolig grej?