• Vill nu

Överraska föräldrar med inbjudan till bröllop. Elakt eller rolig grej?

Vi har tänkt att köra på ordentlig överraskning ang vårt bröllop, och inte berätta för någon innan inbjudningarna kommer ut. Det inkluderar även föräldrarna.
    Satt nu och lästa i nån tråd här att någon tyckte det var elakt. Har själv bara tyckt att det är en rolig grej, så mamma frågat lääänge när vi ska gifta oss.

Vad tycker ni, ärdet elakt, eller en rolig grej? Någon som gjort så och kan berätta om reaktionerna?

• Svar på tråden Överraska föräldrar med inbjudan till bröllop. Elakt eller rolig grej?
  • laris

Jag kan tycka att föräldrar ska få veta innan, annars kan det lätt bli så att de behandlas som vilken utomstående som helst. Min mamma hade nog inte sagt så mkt men jag vet att hon innerst inne hade blivit ledsen. Hon älskar att få vara med och hjälpa till inför den stora dagen. Annars är hon inte så värst pysslig av sig!

Jag skulle nog säga elakt.

• Vill nu

Tycker det är jättesvårt! Mamam gifte sig ju med sin nya utan att berätta något alls, så jag tror inte att hon kommer att ta illa upp... Det är i så fall värre med svärmor...

• F A M E

Elakt tycker jag inte att man kan säga att de är. Alla gör ju som man själv vill in för den stora dagen.

Skulle funka om man till 100% vet att ens mamma inte tar illa upp att få veta samtidigt som alla andra. Och ändå kan tänka sig hjälpa till med planeringarna runt omkring.

För min del så är de nog kört på de planen. Min mamma skulle bli jätte sur och jag skulle få höra de flera år efter åt sedan. Vi kommer att vänta med att säga någonting till våra närmaste tills vi har fått kläm på hur allting skall vara. Med risk för att dem tar över och försöka bestämma över allt är stor "risk här".

Sen så ska vi inte ha ett traditionellt bröllop hela vägen ut och de kommer jag att få höra säkert av henne.

• F A M E

Och självklart svärmor också. glömde henne "sorry"

• Vill nu

Ja, då är det ju inte så kul! Det är väl lite det som är risken med svärmor... Men hon blir å andra sidan sur över det mesta. När vi döpte vår dotter var hon sur för att hon inte behövde vara med och baka, så hon fick baka bullar, men när sambons bror döpte deras dotter blev hon sur för att hon blev tillfrågad att baka... Svår kvinna! Min mamma tror jag bara kommer att tycka det är kul.

F A M E skrev 2008-11-03 08:38:01 följande:

Elakt tycker jag inte att man kan säga att de är. Alla gör ju som man själv vill in för den stora dagen. Skulle funka om man till 100% vet att ens mamma inte tar illa upp att få veta samtidigt som alla andra. Och ändå kan tänka sig hjälpa till med planeringarna runt omkring.För min del så är de nog kört på de planen. Min mamma skulle bli jätte sur och jag skulle få höra de flera år efter åt sedan. Vi kommer att vänta med att säga någonting till våra närmaste tills vi har fått kläm på hur allting skall vara. Med risk för att dem tar över och försöka bestämma över allt är stor "risk här".Sen så ska vi inte ha ett traditionellt bröllop hela vägen ut och de kommer jag att få höra säkert av henne.
  • chokladflingan

Tycker det låter som en jättebra ide att inte berätta för någon! Då blir det verkligen ert bröllop. Automatiskt blir det inte lika lätt för päronen att lägga sig i planeringen heller när de förstått att ni redan har fixat det!

Vi berättde för våra föräldrar bara ett par vackor innan vi skickade ut våra inbjudningar, och det är verkligen inget jag ångrar. Vi bokade långt i förväg utan att berätta för någon.

• Lövings

Jag tycker att isåfall, för att de ska få känna sig speciella
    och få reda på det lite innan kanske ni kan åka dit personligen med inbjudningarna samma dag ni skickade dom andra.
    Då får ni se deras miner också, oslagbart.
    Men elakt kan jag inte tycka att det är, det får man göra som man vill och det beror väl på hur ni är och era föräldrar är..

• F A M E

Vill nu skrev 2008-11-03 08:40:59 följande:

Ja, då är det ju inte så kul! Det är väl lite det som är risken med svärmor... Men hon blir å andra sidan sur över det mesta. När vi döpte vår dotter var hon sur för att hon inte behövde vara med och baka, så hon fick baka bullar, men när sambons bror döpte deras dotter blev hon sur för att hon blev tillfrågad att baka... Svår kvinna! Min mamma tror jag bara kommer att tycka det är kul.F A M E skrev 2008-11-03 08:38:01 följande:
    Ja du min svärmor skulle nog tycka att de bara roligt för oss, samt glad att vi inte bara gör de hemligt. Vi har haft funderingar på att gifta oss borgligt utan släkten alls och bara med våra bästa kompisar som är med oss.

Men vi vet ju att min mamma & svärmor skulle nog bli väldigt besvikna på MIG då. Så de hoppar vi över.

Önskar att jag hade ett bättre förhållande till min mamma. Men som de ser ut just nu så är hon mer intresserad av mina syskons respektive istället.
  • chokladflingan

En ide!

Bjud hem föräldrarna på middag bara ett par dagar innan ni skickar inbjudningarna och så kan ni berätta och ge dem var sitt inbjudníngskort i små paket.
    Kunde bli en rolig överraskning utan att det kan bli sura.

• nässlan87

jag och min sambo sitter ungefär i samma sits, vi vill berätta för dem men risken finns att de lägger sig i på tok för mkt. vi har tänkt att vänta tills nästan allt är klart och sedan berätta men vi vet inte hur än men det får vi se..

lycka till

Svar på tråden Överraska föräldrar med inbjudan till bröllop. Elakt eller rolig grej?