Inlägg från: Mlle M |Visa alla inlägg
  • Mlle M

Prästen har slutat...ingen ny ännu!!

Vi har bokat vigsel till pingst , ja, jag vet det är langt kvar....Men fick meddelande fran församlingen idag att prästen slutat och dom inte vet när det kommer en ersättare.

Jag är sa orolig att det skall bli nagot strul med dubbelbokning eller na´t nu. Kan vi "hyra in" en egen präst? Det gäller Skt Gertruds församlig i Stockholm och kanske är den speciell?

Hjälp!!!

• Svar på tråden Prästen har slutat...ingen ny ännu!!
  • Mlle M

puffar lite och hoppas att nagon kunnig kikar in

• Mlle M

Tack, ja det tror jag ocksa men da vi hade överenskommit med prästen om tva-sprakig vigsel etc etc känns det lite stressigt + att min blvande är katolik och tror att hans släktingar kommer att förfasa sig om det dyker upp en kvinnlig präst pa den stora dagen ( -vilket ju jag tycker är fanigt men för husfriden sa tänker jag inte strida för endera , även om jag ju tycker man far ta sedan dit man kommer....

• Mlle M

En till präst & Burre Präst: Tack för era kommentarer, jag förstar problematiken och JAG personligen tycker verkligen att det likväl kan vara en kvinna.

En till präst: Du nämner att Du haft vigsel tillsammans mned samfund som inte accepterar kvinnliga präster, har Du lust att utveckla? Har Du haft vigsel tillsammans med en präst fran den katolska kyrkan som kom till "din" kyrka. Det är nämligen sa vi helst skulle göra med vet inte riktigt om det är genomförbart, speciellt nu eftersom vi inte har nagon präst i var vigselkyrka att fraga. Men menar Du i teorin att det skulle fungera med tva präster? ( Vi bortser helt fran fragan vilken av prästerna som accepterar den andre som en "riktig" präst)

• Mlle M

AAh, tack bade Jeez och en till Prast, later fortroendeingivande. Kanske kan vi till och med hoppas pa att fa en katolsk prast med i vigselgudstjansten....

Jeez: Har du lust att beskriva lite hur dessa vigslar Du forattat med en katolsk prast gatt till? Jag kanske borde prata med den prast vi sa smaningom kommer att bli tilldelade i var kyrka forst men sedan borde det val inte vara nagot problem att vi kontaktar Stockholms katolska stift och efterhor om det skulle vara mojligt att fa "lana" en prast. Eller hur gor vi rent praktiskt?

Svar på tråden Prästen har slutat...ingen ny ännu!!