• ciainlove

Förlovad utan ring?

Hej!

Min pojkvän friade till mig för ett år sedan i samband med en graviditet. Jag fick senare missfall..
    Jag har ännu idag inte fått någon ring,
    och han säger till mig att han inte tänker sätta på sig någon ring, det är obehagligt tycker han..
    Jag har önskat min en ring i ett år, när jag säger att jag vill gå och titta på ringar så säger han att vi väntar ett tag.. så har han sagt länge nu.
    Han kallar mig för fästmö lite i dagligt tal men på facebook vill han inte ens skriva att han har ett förhållande med mig, eller är förlovad med mig.

Jag börjar bli lite förvirrad.
    Vad anser ni om läget och vad tror ni?

Mvh, Cia

• Svar på tråden Förlovad utan ring?
  • Igia

Hmm, det förstår jag. Jag hade nog sagt att om han vill vara tillsammans med mig så får han faktiskt erkänna det oxå. Om vi är förlovade vill jag ha en ring.

Vad är det att vänta på? Om ni är förlovade så blir det ju egentligen ingen skillnad om du har en ring. OM du vill ha en ring så borde det ju inte vara ett problem kan man tycka.
    Han behöver ju inte ha en ring. Det är ju en del som inte vill ha det.

• Goldman

Jag är för den gamla traditionen att om man är förlovade, så ska man också ha ringar, eller iaf en ring.
    Det låter nästan som att han inte riktigt kan stå för det hela... Jag hade ställt honom mot väggen. Om han dessutom har friat till dig, betyder det ju att ni ska gifta er, eller?! Har du satt dig ner och pratat med honom? Frågat vad det är han egentligen vill med dig?
    Det låter ju även lite konstigt att han inte nämner dig på facebook...
    Om han nu har "friat", så har du även rätt att få ha en ring på fingret om du vill det. Egentligen är det ju ingen lag på att han måste ha det...
    Stå på dig och gör det som känns rätt i hjärtat!!!

• syster78

Jag skulle oxå ha ring om jag var förlovad, det är ju lite grejen med förlovningen tycker jag, att man visar att man "hör ihop". Han kanske mår dåligt över missfallet men inte vågar prata om det.

• DanKat

Jag skulle absolut inte ha accepterat det där! När jag är förlovad tycker jag det är självklart att man ska få ha en ring (okej om man verkligen inte överhuvudtaget har råd, men du skrev inte att han hade nämnt det som orsak iaf).
    Spontant tänkte jag att det verkar som att han inte vågar stå för att han är tillsammans med dig överhuvudtaget, när han varken vill ha ring eller ens nämner dig på facebook!! Om det nu verkligen är så att han tycker det är obehagligt att ha en ring på fingret så kan han gott och väl ha ringen i en kedja runt halsen i stället, det är rätt många som har så (t.ex. dom som inte får ha ringar på fingrarna pga jobbet).

• Blivande mrs walker

jag har ingen ring trots att vi bestämt oss för att gifta oss, men det är för att ingen av oss tycker att det behövs när vi varit ihop så hemskt länge som vi har. Att han inte vill ge dig en ring fast du vill tycker jag verkar hemskt konstigt,men det kan ju vara något sådant, att han tycker det är litet löjligt och onödigt med ringar.
    Prata med honom och säg att du är ledsen och undrar vad han vill, men tro inte det värsta om honom direkt.

• Nancy Drew

Vi har inga förlovningsringar och ska kanske inte ha vigselringar heller. Förlovning och äktenskap sitter inte i ringarna, utan i vad man känner för varandra. Jag kan absolut förstå att han inte vill bära ring, det kan kännas obekvämt, vara opraktiskt på jobbet och så vidare. Jag kan också förstå att man inte vill skriva någon information om sig själv på Facebook.

Har ni pratat igenom det här? Har han förklarat varför han gör som han gör? Har du berättat att det gör dig ledsen? Har han bra anledningar är jag säker på att ni kan lösa allt. Är det så att han inte vill stå för att ni är tillsammans är det DTMFA.

• Goldman

Nancy Drew skrev 2008-11-09 19:00:51 följande:

Vi har inga förlovningsringar och ska kanske inte ha vigselringar heller. Förlovning och äktenskap sitter inte i ringarna, utan i vad man känner för varandra. Jag kan absolut förstå att han inte vill bära ring, det kan kännas obekvämt, vara opraktiskt på jobbet och så vidare. Jag kan också förstå att man inte vill skriva någon information om sig själv på Facebook. Har ni pratat igenom det här? Har han förklarat varför han gör som han gör? Har du berättat att det gör dig ledsen? Har han bra anledningar är jag säker på att ni kan lösa allt. Är det så att han inte vill stå för att ni är tillsammans är det DTMFA.
    Tycker att det låter konstigt, det du säger...
    Om han skriver om sig själv på facebook, borde han kunna skriva att han är "förlovad" med kvinnan som han älskar...på facebook!
    Jag skulle ALDRIG acceptera ett sådant beteende från min blivande make! Skulle jag känna minsta lilla att han inte kan stå för vår relation, på alla håll, skulle jag kraftigt ifrågasätta vad han egentligen vill...
    Men det är bara jag...
  • Nancy Drew
    Goldman skrev 2008-11-09 19:23:33 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-11-09 19:00:51 följande:Tycker att det låter konstigt, det du säger...Om han skriver om sig själv på facebook, borde han kunna skriva att han är "förlovad" med kvinnan som han älskar...på facebook!Jag skulle ALDRIG acceptera ett sådant beteende från min blivande make! Skulle jag känna minsta lilla att han inte kan stå för vår relation, på alla håll, skulle jag kraftigt ifrågasätta vad han egentligen vill...Men det är bara jag...
    Jag känner många som inte skriver något om sitt förhållande på Facebook och det handlar inte om att de inte älskar sina sambos/flick-/pojkvänner utan helt enkelt om att de inte vill ha personlig information på internet (mer än nödvändigt i alla fall). Om det däremot handlar om att inte stå för sitt förhållandet så är det såklart INTE okej. Jag försöker bara se fler sidor av saken.
  • Goldman

Jag förstår vad du menar, men jag hade personligen inte tyckt att det var ok...

• Nancy Drew
    Goldman skrev 2008-11-09 19:33:33 följande:
    Jag förstår vad du menar, men jag hade personligen inte tyckt att det var ok...
    Det är ju stor skillnad på att skriva att man är singel och på att inte skriva något om sitt förhållande, kom jag på. Jag skulle inte heller tycka det var okej att killen skrev att han var singel.
  • DanKat

OT: vad betyder DTMFA (som Nancy Drew skrev sist i ett av sina meddelanden)??

• Nancy Drew
    DanKat skrev 2008-11-10 08:25:08 följande:
    OT: vad betyder DTMFA (som Nancy Drew skrev sist i ett av sina meddelanden)??
    Dump The MotherFucker Already
Svar på tråden Förlovad utan ring?