• Goldman

Förlovad utan ring?

Jag är för den gamla traditionen att om man är förlovade, så ska man också ha ringar, eller iaf en ring.
    Det låter nästan som att han inte riktigt kan stå för det hela... Jag hade ställt honom mot väggen. Om han dessutom har friat till dig, betyder det ju att ni ska gifta er, eller?! Har du satt dig ner och pratat med honom? Frågat vad det är han egentligen vill med dig?
    Det låter ju även lite konstigt att han inte nämner dig på facebook...
    Om han nu har "friat", så har du även rätt att få ha en ring på fingret om du vill det. Egentligen är det ju ingen lag på att han måste ha det...
    Stå på dig och gör det som känns rätt i hjärtat!!!

• Goldman

Nancy Drew skrev 2008-11-09 19:00:51 följande:

Vi har inga förlovningsringar och ska kanske inte ha vigselringar heller. Förlovning och äktenskap sitter inte i ringarna, utan i vad man känner för varandra. Jag kan absolut förstå att han inte vill bära ring, det kan kännas obekvämt, vara opraktiskt på jobbet och så vidare. Jag kan också förstå att man inte vill skriva någon information om sig själv på Facebook. Har ni pratat igenom det här? Har han förklarat varför han gör som han gör? Har du berättat att det gör dig ledsen? Har han bra anledningar är jag säker på att ni kan lösa allt. Är det så att han inte vill stå för att ni är tillsammans är det DTMFA.
    Tycker att det låter konstigt, det du säger...
    Om han skriver om sig själv på facebook, borde han kunna skriva att han är "förlovad" med kvinnan som han älskar...på facebook!
    Jag skulle ALDRIG acceptera ett sådant beteende från min blivande make! Skulle jag känna minsta lilla att han inte kan stå för vår relation, på alla håll, skulle jag kraftigt ifrågasätta vad han egentligen vill...
    Men det är bara jag...
  • Goldman

Jag förstår vad du menar, men jag hade personligen inte tyckt att det var ok...

Svar på tråden Förlovad utan ring?