Inlägg från: Nancy Drew |Visa alla inlägg
  • Nancy Drew

Förlovad utan ring?

Vi har inga förlovningsringar och ska kanske inte ha vigselringar heller. Förlovning och äktenskap sitter inte i ringarna, utan i vad man känner för varandra. Jag kan absolut förstå att han inte vill bära ring, det kan kännas obekvämt, vara opraktiskt på jobbet och så vidare. Jag kan också förstå att man inte vill skriva någon information om sig själv på Facebook.

Har ni pratat igenom det här? Har han förklarat varför han gör som han gör? Har du berättat att det gör dig ledsen? Har han bra anledningar är jag säker på att ni kan lösa allt. Är det så att han inte vill stå för att ni är tillsammans är det DTMFA.

• Nancy Drew
    Goldman skrev 2008-11-09 19:23:33 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-11-09 19:00:51 följande:Tycker att det låter konstigt, det du säger...Om han skriver om sig själv på facebook, borde han kunna skriva att han är "förlovad" med kvinnan som han älskar...på facebook!Jag skulle ALDRIG acceptera ett sådant beteende från min blivande make! Skulle jag känna minsta lilla att han inte kan stå för vår relation, på alla håll, skulle jag kraftigt ifrågasätta vad han egentligen vill...Men det är bara jag...
    Jag känner många som inte skriver något om sitt förhållande på Facebook och det handlar inte om att de inte älskar sina sambos/flick-/pojkvänner utan helt enkelt om att de inte vill ha personlig information på internet (mer än nödvändigt i alla fall). Om det däremot handlar om att inte stå för sitt förhållandet så är det såklart INTE okej. Jag försöker bara se fler sidor av saken.
  • Nancy Drew
    Goldman skrev 2008-11-09 19:33:33 följande:
    Jag förstår vad du menar, men jag hade personligen inte tyckt att det var ok...
    Det är ju stor skillnad på att skriva att man är singel och på att inte skriva något om sitt förhållande, kom jag på. Jag skulle inte heller tycka det var okej att killen skrev att han var singel.
  • Nancy Drew
    DanKat skrev 2008-11-10 08:25:08 följande:
    OT: vad betyder DTMFA (som Nancy Drew skrev sist i ett av sina meddelanden)??
    Dump The MotherFucker Already
Svar på tråden Förlovad utan ring?