Inlägg från: hgav |Visa alla inlägg
  • hgav

Vigsel 17.00 - för sent?

Vi vigdes 17:00 den 11 oktober och det fungerade kanon. Vi hade dock vigseln och festen på samma plats, så vi behövde inte tänka på transporttider.
    Träffade fotografen 15:30 och fotades innan. Lite mingel innan vigseln 17-ca 17:30, Vigselceremoni 17:30-18:00 ca. Sedan mingel och kramar. Vi satte oss till bords ca 19:00 och middagen var klar vid 22- tiden (tror jag, så var tidsschemat i alla fall) efter det serverades tårta och kaffe. dansen drog igång vid 23:00 och slutade vid 02:00. Alla orkade hela tiden och vi hade superkul. Hade gärna dansat ett tag till men var ganska glad dagen efter att det inte blev senare... (innan vi sagt hej och tack till alla och kommit till hotellet var klockan ändå nämare 3:30)

• hgav

Jag tyckte oxå att det var jätteskönt att ha det lite senare på eftermiddagen. Jag hann äta lunch i lugn och ro, fick lite sovmorgon och behövde inte stressa under dagen.

Hemlig2009 skrev 2008-11-07 13:48:01 följande:
    Vi ska vigas kl 16.30, tycker det verkar väldigt lagom. Har gott om tid under dagen och kanske inte vara tvungen att vara hos frissan redan kl 9.00 som min syster var. Fotas innan är väl en fördel men ska man inte ta massor av kort och inte så långt avstånd mellan kyrka och fest så borde det även fungera efteråt. Vi ska ha ett litet bröllop med ca 30 inbjudna, kramkalaset blir kortare och minglet blir också kortare. Så för oss kommer det nog bli jättebra. Vigsel kl 14 känns väldigt tidigt i min värld. Vad ska man göra hela eftermiddagen när vigsel och kramar redan är färdiga 15.30?
Svar på tråden Vigsel 17.00 - för sent?