Förbud mot vigselbilder?
Oj, vilken kyrka är det? Tycker mig minnas från andra trådar att ni bor i Malmö? Minns jag rätt....? Bor där själv så det hade inte varit kul om det var samma kyrka som vi ska vigas i....
Oj, vilken kyrka är det? Tycker mig minnas från andra trådar att ni bor i Malmö? Minns jag rätt....? Bor där själv så det hade inte varit kul om det var samma kyrka som vi ska vigas i....
Nej fy, vad ledsen jag blir, vi har också bokat fotograf till vigseln... Ska ringa pastorsexpeditionen direkt imorrn! Tack för varningen!
Anna och Ola skrev 2008-11-06 22:11:25 följande:
Det är ju klart att man ville uppleva livets höjdpunkter där och då men det kan ju också vara så att man har släktingar och vänner som pågrund av sjukdom och ålder inte kan närvara vid vigseln, för deras skull är det väl kul om möjlighet finns att dokumentera händelsen. Min sambos farmor är mycket sjuk men ser oerhört mycket framemot vårt bröllop eftersom han är första barnbarnet som gifter sig och troligen kommer hon inte hinna uppleva att fler barnbarn tar det steget i livet. Hon kommer att bli förkrossad om hon går miste om vigseln på det enda sett hon kan uppleva den, i efterhand genom bilder och film.
En till präst skrev 2008-11-10 12:10:52 följande:
Jag har talat med vår präst, ska vigas i Limhamns kyrka. Vi får lov att filma hela vigseln men inte fotografera mer än in och utgång. Helt ok får jag väl tycka, huvudsaken är att vigseln dokumenteras på något vis. Mycket lättad nu!