Glittertråden fortsätter, nr12?
Jo, när det gäller julklappar är vi klart bortskämda. Det tackar vi vekligen för!
T:s föräldrar har ju bara T och de bor superbilligt och lever sparsamt så jag antar att de tycker att det är roligt att ge bort sådant som vi verkligen behöver. Vi bor ju inte direkt billigt och lever inte billigt heller...
Min mamma gifte om sig med en miljonär och har inte direkt dåligt med pengar så för henne är det inte så konstigt antar jag. Alla hans barn får också fina presenter, likaså barnbarnen. Men de köper bara sådant vi faktiskt behöver, aldrig ren konsumtion.
Vi köper för ca 350- 500kr per förälder och sedan köper vi för ca 200kr till Leos alla kompisar (våra kompisars barn) och till Leos två sysslingar som är den enda släkten i hans ålder. Till varandra brukar vi köpa för 1500- 2500kr ungefär. Till Leo brukar det bli ca 5 julklappar för ca tot 1000kr.
Behöver jag säga att vi är rätt ruinerade efter jul... Men som sagt, vi får också bra mkt mer tillbaka.
Vi är numera alltid hos oss och firar jul. Men i år behöver vi inte stå för maten alls, skönt för mig! Jag ska bara göra ett icke jul alternativ för oss som inte gillar julmat och köpa godis och dicka.
Hoppas dock att vi nästa år får besök av kompisar med barn också!
Wow, somnar Lucas alltid 20.00 utan probs? Niiice! Leo har ständigt perioder då han inte vill somna. Det brukar pågå i ett par veckaor åt gången.
Iza- vad fick ANdy? Tomas får en Popcornhour, en form av mediaspelare.
Jag köper också och slår in alla julklappar..
Inte så lätt nu dock, kan bara slå in ett par i taget, sedan strejkar ryggen totalt. Orkar typ hälften av vad jag brukar.. suck. Jag vill ha tillbaka min kropp NU!! Är så jäääävla trött på att vara gravid!! Dessutom kommer jag att ha ca 15kg att gå ner... jippiie! =( Är ganska orolig över hur magen komemr att se ut. Brösten måste jag göra en lätt fix på det vet jag, men vill helst inte behöva ta bort hud på magen också.. Det räcker med att de konstaterat att jag börjar tappa håret och måste gå på behandling mot de under ett år för många tusen. Det blir värre för varje graviditet. (Både ärftligt och påverkas av min PCOS). Som ni förstår så känner jag mig inte direkt snygg numera..
V.32 nu.. 59dgr kvar!