• Izunia

Glittertråden fortsätter, nr12?

karin vaddå tappar hår??
    Kommer du att kunna amma nu när du fixat brösten? Eller hade du inga inlägg?
    Du ser säkert toppen ut! Jag vet själv att man inte kände sig på topp sista tiden , men jag tycker att alla andra är så fina!

A ska få vinterskor från mig. och en slipshängare som han fick tidigare eftersom han fick sitt körkort i torsdags!
    Får se om jag hinner köpa nån mer liten present imorgon...

Vi har precis varit hos våra vänner och miss J har fått låna gåstol! Hon tyckte det var jättekul att sitta i den och backade runt hela tiden! Skönt att hon blir sysselsatt!
    Hon är ju inte så himla svår.. jag kan inte påstå att hon ska sysselsättas eller underhållas mkt..
    Hon somnar vid 21 och vaknar vid 9. Oftast med en nattmål vid 6 tiden..

• Izunia

Hej hej!
    Har lite bråttom så jag skriver mer sednare.

Vi hade en underbar jul som vi firade hos min mamma och vi var väl hemma vid 01 tiden.

Själv väger jag mindre nu än före graviditeten och min kropp är väl ungefär som tidigare (orättvist.. jag vet!)
    Antar att brösten inte är lika fasta som tidigare men än ingen katastrof.

Vi hörs snart ! Kram!

• Izunia

God fortsättning mina vänner!

Idag ska jag ´tvätta och packa det allra sista för imorgon åker vi. Jag antar att jag får tillgång till internet där nere så jag kan höra av mig.

Karin.. det är inte alls långt kvar nu!!! Det är så fantastiskt spännande!

Snart ska J få sin pnemukockvaccination.. Jag hatar ju sprutor. Måste gå och klä på oss!

Kram kram!

• Izunia

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er. Vi har bott in oss i österrike nu. Har nu fixat internet hemma samt ställt in tv4 på tvn!

Tyvärr har lillan fått streptokocker (svinkoppor) och jag har varit jätteorolig. Men nu har hon fått behandling och det är på bättringsvägen. Men min lilla solstråle har inte klagat och är supergo som vanligt. Vi har verkligen blivit välsignade med en snäll flicka. Hon flippar väl säkert ut i tonåren istället! hahaha!

Det har varit sol och strålande väder här nere sen vi kom. Först idag var det mulet och snöade lite. hoppas det snöar på mer, då det varit sol i 2 veckor.
    Ska försöka åka lite skidor nästa vecka.

kram på er!

• Izunia

Oj jess vad tråkigt att höra om Martins moster.. Det räcker inte att man ska råka ut för EN sak.. Eftersom cancern finns i familjen är det väldigt viktigt att M ofta går på kontroller (även tidigt) och är uppmärksam på eventuella symptom eller förändringar.
    A´s pappa hade prostatacancer så A måste gå och testa sig när vi kommer hem. Det är viktigt att kolla det efter man fyll 40. Oavsett om det ligger i famljen eller inte.

Vi har det bra här och lilla princessan börjar bli bättre. Det har nästan försvunnit helt nu.

• Izunia

Beklagar alla sorgliga besked Jess.. Det är väldigt svårt i såna lägen, för även om man ska vara positiv ska man nog inte ha för höga förhoppningar. Man får göra det bästa av situationen och tiden man har kvar tillsammans.

Ylva.. gick inte operationen bra?

Vi har det fint här borta. Det är jättemycket snö. Efter 3 dagars snöande var det suuuuuuuper väder idag och nu väntar 2-3 dagars snö till!

Lillan är helt fantastisk! Hon har utvecklats så mycket de senaste 2 veckorna. Hon sitter själv (man får passa på bakom bara), kör runt riktningsmedvetet i sin gåstol och har riktigt bra kontroll på sina händer!
    Krypning har hon inte hajat än och jag hoppas det dröjer..

Jag sitter och tvångstittar på tv4.. enda svenska kanalen jag får in om jag inte vill kolla cnn och bbc hela dagarna i ända eller dubbad tysk tv...

• Izunia

Oh Karin!!!!

Jag tycker så synd om dig! Vilken dag!!! Det är så oerhört frustrerande när väntetiderna drar ut hela dan.. så var det när jag skulle till spec mödravården varje gång.. BOKAD tid och jag fick vänta 2-3 timmar..

P-lisan borde rivit din biljett direkt.. tycker jag. Men det var tur att hon visade lite medmänsklighet. Hon borde tom hjälpt dig ut med bilen.. Stackars tjocka mannen som fick klämma sig in. Men tur att det finns snälla männsikor!

Ylva.. vad hemskt med Bosse. Jag blev verkligen rädd när jag läste ditt inlägg. Hoppas han mår bättre snart.

Jess, precis som Karin sa..vilken tur att det inte var ni....!

Själv ska jag ta och titta på Madagascar 2 nu.. A gick precis till jobbet!

Ciao!

• Izunia

Oj vilken flicka!! Större än min! då.. inte nu!
    Vad snabbt det gick.. även om jag vet att nr 2 oftast går fortare vågar jag inte gå igenom det igen...

Det är verkligen trist med mostern. Svårt att veta vad man ska göra i såna lägen..

• Izunia

hej Vicky,

Ledsamt att höra hur tufft ni har det, men du har ingen aning hur många jag känner till i exakt samma situation...F*n vad jag blir arg! Det är säkert 4 andra i din situation. Av precis samma anledning och ett par är redan i skilsmässa. Jag hoppas verkligen ni reder ut det, men jag förstår hur du känner det. Vi hade också ett storbråk härom dan och då hade jag samma tankar. jag blir så arg i stundens hetta att det enda jag tänker på är skilsmässa och att jag ångrar att vi träffades.. Men det går som tur är över. Men som du säger så bidrar alla bråk till att känslor svalnar och det blir svårt, om inte omöjligt, att hitta tillbaka till varandra även med relationshjälp.

Sätt dig ner, skriv en lista på saker som han SKA ta ansvar för, och saker som ska ordnas. Be honom att skriva under och sköta sin del. Visst är det sorgligt att de inte kan förstå på egen hand och ta egna initiativ. Det stör mig nog allra mest. Man måste stå där med pekfingret och dirigera och tjata.
    Boka till för rådgivning och tala om för honom att det här skriver du under och engagerar dig i, annars flyttar jag ut. Och var hård. Man kommer ingenstans genom att alltid släta över och flyta med. jag lovar att det bara blir värre då.
    Du får se det som en investering i Albin. Det ska han också göra.

Får du stöd från familj och vänner? Även om man inte vill blanda in folk i sitt privatliv så kanske det finns nån du kan anförtro dig åt?
    Hoppas det löser sig snart och din man tar sitt förnuft till fånga.
    Annars kanske du kan lämna Albin hon dina föräldrar nån gång och bara gå ut och göra vad DU vill. Gå och shoppa, ät ute, gå ut och festa lite och tala inte om för D vad du ska göra. Du har ju ditt planerat och eftersom han gör vad han vill, gör du det också!

Här har varit en ganska orolig natt.. J har vridit sig och gnällt halva natten.. Hon har sovit så bra på sistone (efter nån utvecklingsfas) och nu verkar hon varit orolig igen... tänder kanske men jag ser inga!!

• Izunia

Jessie, jag har faktiskt inte hört folk som är negativa ang rören. Varför det?

Jag vet heller inte om det är för sent, men J har fått vaccination mot pneumukocker. Prevenar. Det ska vara bra för barn som ofta drabbas av öroninflammation.

• Izunia

Hon har fått fått pneumukock vaccin.. skulle jag säga..

• Izunia

Jess.. Här nere var vaccinationen gratis för barn födde efter 1 oktober 2008!!! Vi fick alltså pckså betala för sprutan. totalt ska det hamn på 1500kr tror jag. Vi tänkte att om sprutan ska bli obligatorisk.. så är den tillräckligt viktig att ta. Den ska ju skydda mot hjärninflammation också. Jag känner 2 personer som dött i det, så det känns skönt att skydda sig.

Karin, vad skönt att du slutat jobba. Själv slutade jaag 2 månader innan BF och det var SKÖNT!
    Ta hand om dig själv och Leo sista tiden. Fatta att det bara är drygt 2 veckor kvar!?

Jag vill också fika...

• Izunia

Jessie kolla tv4 på Doctors nu om du läser det här! Jag har smsat dig.
    Det ska handla om öron...

• Izunia

Ok jess, de sa att öroninflammationer ofta läker sig själva och att penicillin bara förkortar inflammationen med 1-2 dagar. Har barn dock ofta återkommande problem eller inflammation som inte vill försvinna är öron rör att rekommendera! De allra allra flesta är mycket nöjda med ingreppet.
    Barn som ofta har öroninflammation och sedan får rör, förbättrar ofta talet då de helt plötsligt hör bättre.

• Izunia

Skönt att Lucas mår bättre. Har du funderat mer på rören? För att förhindra framtida öroninflammationer?

Cad roligt att Martin har "lärt" sig dansa!
    A har också bara takten i benen men dansa.. det kan han inte!

På måndag åker vi hem igen. Vi ska flyga, så resan går ju betydligt snabbare. Ska bli skönt att komma hem lite, så J får träffa mormor, jag får träffa min vovve och festa lite med mina vänner. Fast jag ska åka till Polen och träffa farmor och pappa den 17e så det ser jg också fram emot. Det blir inte en lång visit hemma innan vi åker ner till österrie den 26e igen!

Vi ska på bröllop den 14e också. Den 23e maj ska vi på bröllop igen. Jag har ju fått äran att binda brudbuketten och det ska bli jättekul! Jag älskar ju sånt! Det är nästan såp jag vill köpa blommor och binda en bukett nu - på prov- så kan jag ju ge den till mamma sen!
    Bruden har bestämt sig för att inte ha några tärnbuketter. Vad tycker ni om det? Känns som om tärnorna kanske kommer att ha svårt att placera händerna.. Vart gör man av dem..i kors, bakom ryggen, på höfterna..?
    Men det ska bli en fin stor handbunden brudbukett med lila/vinröda calla liljor, lite gröna strån, vinrött sidenband och lila pärlor.

Usch.. jag är verkligen nervös för mitt jobb.. tänk om man snart inte har ett jobb att gå tillbaka till (vill inte nämna vart jag jobbar)... Vad ska man göra då? Var ska man söka nytt??? Hur har ni det nu Jess?

Karin jag vill ha sms så fort lille man anländer!!
    Hur känner man inför sin förlossning när det är nr 2? Är det nervöst, eller är man mer förberedd?

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?