hej Vicky,
Ledsamt att höra hur tufft ni har det, men du har ingen aning hur många jag känner till i exakt samma situation...F*n vad jag blir arg! Det är säkert 4 andra i din situation. Av precis samma anledning och ett par är redan i skilsmässa. Jag hoppas verkligen ni reder ut det, men jag förstår hur du känner det. Vi hade också ett storbråk härom dan och då hade jag samma tankar. jag blir så arg i stundens hetta att det enda jag tänker på är skilsmässa och att jag ångrar att vi träffades.. Men det går som tur är över. Men som du säger så bidrar alla bråk till att känslor svalnar och det blir svårt, om inte omöjligt, att hitta tillbaka till varandra även med relationshjälp.
Sätt dig ner, skriv en lista på saker som han SKA ta ansvar för, och saker som ska ordnas. Be honom att skriva under och sköta sin del. Visst är det sorgligt att de inte kan förstå på egen hand och ta egna initiativ. Det stör mig nog allra mest. Man måste stå där med pekfingret och dirigera och tjata.
Boka till för rådgivning och tala om för honom att det här skriver du under och engagerar dig i, annars flyttar jag ut. Och var hård. Man kommer ingenstans genom att alltid släta över och flyta med. jag lovar att det bara blir värre då.
Du får se det som en investering i Albin. Det ska han också göra.
Får du stöd från familj och vänner? Även om man inte vill blanda in folk i sitt privatliv så kanske det finns nån du kan anförtro dig åt?
Hoppas det löser sig snart och din man tar sitt förnuft till fånga.
Annars kanske du kan lämna Albin hon dina föräldrar nån gång och bara gå ut och göra vad DU vill. Gå och shoppa, ät ute, gå ut och festa lite och tala inte om för D vad du ska göra. Du har ju ditt planerat och eftersom han gör vad han vill, gör du det också!
Här har varit en ganska orolig natt.. J har vridit sig och gnällt halva natten.. Hon har sovit så bra på sistone (efter nån utvecklingsfas) och nu verkar hon varit orolig igen... tänder kanske men jag ser inga!!