nu får det hända något!
Bra argument. De här har jag hört tidigare men jag har inga direkta exempel på varför, bara "att". Vad är det som blir annorlunda med att vara gift med barn el att vara ogift med barn... Kan du ge lite konkreta exempel / skillnader?
(sorry om jag stal tråden)
Augusti2010 skrev 2008-11-29 21:32:16 följande:
Håller med föregående om det där med frieriet. Känns bara meningslöst och löjligt att gå och tjata om ett romantiskt frieri, det förtar ju hela det romantiska i överraskningsmomentet. Dock tror jag att det är så många tjejer får sitt "drömfrieri", men låt dem leva uppe i det blå med föreställningen om att deras m2b helt oväntat friade på det mest hollywood-liknande sätt... Nej, det är minst lika romantiskt att som tjej fixa sitt eget drömfrieri, eller att gemensamt planera en romantisk förlovning. Vad gäller ovilja till att gifta sig måste jag som jurist råda dig att ta upp den juridiska delen med honom. Äktenskap är sjukt smidigt när man har barn. Faktum är att det inte finns några avtal eller testamenten som ersätta det. Om han inte vill gifta sig för din skull bör han åtminstone göra det för ert barns skull. Det är en av de stora anledningarna till att jag själv gifter mig (vi har en 7 månader gammal dotter). Och när man ändå håller på kan man ju lika gärna ställa till med ett ordentligt bröllop =)Lycka till!