Inlägg från: MolsonCanadian |Visa alla inlägg
  • MolsonCanadian

nu får det hända något!

Jag har aldrig riktigt fattat poängen med sådana frierier. Vad är det som gör just det viktigt?
    Vad är det man eftersträvar?
    För min del känns det som att man missar att gå igenom vad bägge parter vill med förhållandet. Alltså, jag och min käre har ju pratat igenom hur vi vill att det ska vara och vad "målet" är, så att säga. Jag tänker att det är en av grundpelarna i ett förhållande - att man har koll på att grundvärderingarna stämmer överens. Frieri blri för mig mer en procedur man gör när man inte riktigt vet, ungefär som för 100 år sedan när det bestämdes att grannpojken skulle gifta sig med grannflickan och då skulle det frias.

Följaktligen, har vi gjort det så "tråkigt" att vi har diskuterat oss fram till att vi ska gifta oss. Fast jag tycker att det är oerhört skönt. Kanske rent av "romantiskt".

Hade en killkompis som en gång uttryckte att han inte ville vara sambo innan han förlovade sig eller gifte sig. Han tyckte att det "förtog" själva förlovningen. Det blev intetsägande, när de redan hade flyttat ihop. Kanske är det något sånt din sambo tänker?
    För jag kan nog förstå att man inte tycker att förlovning spelar någon roll när man har fått barn tillsammans. Jag skulle nog känna likadant som han - vad är vitsen med förlovning, om man dessutom inte tänker gifta sig, när man dessutom redan har barn?

Undrar hur många ömma tår jag trampade på nu då...

Svar på tråden nu får det hända något!