• Ore

nu får det hända något!

Stjärnöga VS Fänöda skrev 2008-12-03 14:36:51 följande:

Men det är väldigt många som säger att man ska "fria själv", hur ska man göra om sambon har sagt klart och tydligt flera gånger att han INTE vill bli friad till, eftersom hans senaste tjej friade till honom.... och han sa nej... för att han tycker att det är mannen som ska fria.. men tänk om han aldrig gör det? Jag vet också av erfarenhet att tar man upp nåt så händer det ingenting bara för att han är envis och vill inte göra nåt som nån har sagt..typ om jag skulle fråga om han vill diska, då skulle han kunna svara att han tänkte diska lite senare, men nu kan han inte göra det eftersom jag sa det.. :P
    Håller med didis, det är otroligt barnsligt att bete sig så som han gör. Har du tagit upp detta med honom? För detta beteende är nog något ni kan behöva diskutera länge, gärna även med professionell hjälp. Hur ska man kunna ha ett vettigt förhållande med en person som aldrig kan göra något som man blir ombedd att göra.

Didis exempel är väldigt bra, och det finns flera...

Jag tycker själv att just hushållsarbete är jättetråkigt, och om någon (maken) säger "kan du inte diska/dammsuga/vika tvätten" så kan jag bli ganska irriterad och tycka att det är hur trist som helst att göra det för att jag blev ombedd/tillsagd. Men det brukar mest bottna i att jag vet att jag borde gjort det för länge sedan och att jag är irriterad på mig själv för att jag inte gjort det än... (Och om någon undrar varför maken inte gör det själv, så har vi alltså fördelat sysslorna, det är alltså inte hans fel att jag gjort det roliga innan det tråkiga, och bara har det tråkiga kvar)
Svar på tråden nu får det hända något!