Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Stora hotellet har bröllopssvit för 1600:-. Vad de andra rummen kostar har jag lite dålig koll på, men det är superfint!
www.storahotelletumea.se/index.asp
Stora hotellet har bröllopssvit för 1600:-. Vad de andra rummen kostar har jag lite dålig koll på, men det är superfint!
www.storahotelletumea.se/index.asp
Ni som letar band, gå in på www.umeamusikservice.se/
Mailade dem innan vi bestämde oss att ta ett band hemifrån i stället, och de var VÄLDIGT tillmötesgående!
Man får fylla i ett formulär om prisklass, tillställning, typ av musik osv, och så letar de fram en massa förslag!
Var dit en sväng, men det kändes som att det inte gav så mycket, då vi också har det mesta klart!
Fick lite inspiration till buketten, men jag måste kolla lite på mötet med floristen, vad som är möjligt också, eftersom vi kommer att fotas utomhus, och det inte brukar vara överdrivet varmt i mars...
Välkommen till oss!
Linda ska sjunga på vår vigsel!
Annars har vi ett band hemifrån Östersund. En gammal klasskompis till mig, och de spelar bara 60-tals musik, iförda 60-tals kläder! De är så söta!!! www.thewomen.com
Annars har jag tidigare i tråden länkat till ett jättebra musikförmedlingsföretag här i Umeå, som har ett brett utbud i olika prisklasser! KOmmer inte ihåg vad de heter nu på rak arm, men det är inte länge sen jag länkade!
Hm... undrar om jag hakat upp mig på "annars" idag!
Så hette de ja! Ja, jag tyckte också att de verkade proffsiga, och det var så bra att de hade nåt i även billigare prisklasser! Hade vi inte haft vårt band redan hade jag absolut gått genom dem!
När jag mailade dem skrev jag in att vår budget låg på mellan 8-10000 kr för bandet, och de hade tydligen fler förslag på det!
Räkna åtminstone 1000 kr/person i bandet skulle jag tro... Sen tillkommer ju moms och såna avgifter.
Vi betalar 8000+resor för vårt band, men då är det "kompispris".
Hur går det för er?
Här börjar det närma sig... 38 dagar kvar, såg jag på weddinannouncer!!! Shit, vad tiden har gått fort!
Ska iväg och pröva klänningen på måndag, och på onsdag har vi möte med floristen, och så ska vi se om vi kan få träffa konditorn samma dag, då jag är ledig på förmiddagen...
Måste kontakta min kollega som ska göra håret oxå!
Kan nog inte jobba nåt mer innan!
Den vill jag oxå se!!! Var den bra?
Ja, herregud! För 6 mån sen började vi planera, och nu har vi bara drygt en månad kvar! Var tar riden vägen??!
Nu har jag varit och provat klänningen, och nästa vecka får jag hem den! =)
Jag går bara och är nervös för att allt gått FÖR bra hittills! Känns som något kommer att gå fel, och det blir ju värre ju närmre vi kommer!!! =O
Skönt att i lyckats lösa resan iaf! Blir s'kert hur mysigt som helst!
vi köpte min på guldfynd! En precis likadan som förlovingsringen, fast med stenar i...
Välkommen!!!
Tycker det borde börja bestämmas snart... I alla fall på vårt jobb börjar semestrarna på att ska vara klara, och det verkar ju vara det man får vänta på! Vi vet iaf vår, och tur är väl det, med 28 (!!!) dagar kvar!
Har ni önskat präst? I Sävar kan man iaf göra det!
Vill no väldigt gärna ha den prästen, så kostar det ju inget att fråga!
Nu finns bilder på klänning, ring och krona i mitt galleri, om någon är intresserad!
tack! Och den är ännu finare i verkligheten!
Sommar09, hoppan:
Tack så mycket!
Alla här är så snälla! I "verkliga" livet börjar ju alla bli less på att titta på ens bröllopssaker! Förstår att andras liv kretsar kring annat än mitt bröllop, men det är ju så kul att få visa!