• Sommar bruden

Vad har brudgumens kläder kosta?

Skulle behöva en uppfattning om vad brudgumens kläder kostar. Vi har inte bestämt alls vad för sorts kläder han ska ha.
    Men om ni säger om ni har köpt eller hyrt,hur mycket det kosta och vad han köpte/hyrde så kanske jag får en grov uppfattning om ett ca pris.

Skulle va till stor hjälp!

• Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?
  • 27juni2009

Vi har fått prisuppgifter på att hyra frock coat för 2500kr.
    Ingår gör då: byxor(frack variant), vit skjorta (frackvariant), plastrong/kravatt, manschettknappar, väst o kavaj

Frock coat har inga tydliga regler utan man kan nyttja vanliga svarta kostymbyxor, vanlig skjorta samt välja mellan blanka lackskor eller en skinnsko.

Vi kommer därför att satsa på följande: Hyra väst o kavaj för 1800kr
    Köpa byxor, troligtvis på dressman för max 600
    skjorta, troligtvis på dressman max 500
    få uppsytt kravatt/plastrong i vårt färgtema, förhoppningsvis lyckas min mamma så bara tyget kostar köper även skor (man kan hyra på vissa stllen) men vi satsar på en snygg svart skinnsko som kan användas fler gånger än bröllopet

Hoppas detta gav dig något i prisväg

• Tx2

Vi kommer oxå hyra frockcoat. För hela kittet (utom kalsonger, strumpor o skor) så kommer det gå på 1750 el 1950 beroende på vilken frockcoat han väljer.

• summertime 1

Min blivande man (! !) har köpt kläder för knappt 2000kr. Kavaj, byxa, väst, 1 av slipsarna på dressman, o 1 slips från slipskungen.se
    Skjorta o skor köpte han inför ett bröllop i sommras för ca 800kr.
    Så ca 2800 kr totalt o han e skitsnygg i sina kläder!!!

• 27juni2009

tX2 vart har ni fått det priset? vi har fått samma pris i princip både på stiliga högtidskläder o atelje mb (skåne)

• Sommar bruden

Tack så jätte mycket för era svar!
    27juni2009, vart ligger atelj mb? bor i Malmö så stiliga högtidskläder vet jag var de e :D

• bröllop080719

Min man hyrde komplett frockcoat (Cavalier) för 2100:-, hade han velat köpa hade det kostat ca 6500:-

• JPerlestam

Min sambo köpte kostym, väst, skjorta i slips på Malmströms 5000kr. Sen rock o skor till det = 2000kr. Dyrare än vi räknat med men värt varenda krona, så snyggt! =)

Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?