• Sommar bruden

Vad har brudgumens kläder kosta?

Skulle behöva en uppfattning om vad brudgumens kläder kostar. Vi har inte bestämt alls vad för sorts kläder han ska ha.
    Men om ni säger om ni har köpt eller hyrt,hur mycket det kosta och vad han köpte/hyrde så kanske jag får en grov uppfattning om ett ca pris.

Skulle va till stor hjälp!

• Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?
  • wohohohohoh

Vi sydde upp via www.suitopia.se det blev verkligen otroligt snyggt och kostade ca 2500 :)
    Vi köpte kostym, men de har tydligen startat med även Frockcoats och Nehrus nu, min vännina köpte en Nehru ifrån dem.

• socker86

Min man hade vit frockcoat med specialbeställda vita byxor och alltihopa (utom skor o underkläder såklart) gick på 7700:-. Köpt alltså...och det var värt vartenda öre, shit va snygg han va! *tänker tillbaka*

• september2009bröllop
    ElinPierre skrev 2008-11-13 22:13:44 följande:
    P kommer att köpa en Frockcoat på dreambride.se för 2500 kr. Förutom det behöver han en skjorta, den kommer väl att kosta drygt 500...Så hans kläder kommer kosta mer än mina.. hihi.. Hur många händer det för??
    hehe hände oss.. hittade min dröm klänning uppsydd i kina efter mina mått för under tusenlappen och min m2b's kostym från sutopia kostade 3500 kr
  • ElinPierre

Vilket företag beställde du din klänning frpn? Har du fått hem den? Är du nöjd?

september2009bröllop skrev 2008-11-18 20:08:15 följande:
    hehe hände oss.. hittade min dröm klänning uppsydd i kina efter mina mått för under tusenlappen och min m2b's kostym från sutopia kostade 3500 kr
  • september2009bröllop

japp den kom för nästan en månad sen.. den va jättefin och välsydd med tjockt vackert tyg.. kan inboxa dig säljarens namn om du vill.. så kan du söka på ebay.co.uk

• ElinPierre

Skulle vara jättesnällt!
    Är den sydd efter dina mått? Har säljaren fler klänningar än de som är på ebay? Syr de upp efter bilder? Miljoners frågor som inte kräver några svar.. men hoppas..

september2009bröllop skrev 2008-11-18 20:27:17 följande:
    japp den kom för nästan en månad sen.. den va jättefin och välsydd med tjockt vackert tyg.. kan inboxa dig säljarens namn om du vill.. så kan du söka på ebay.co.uk
  • september2009bröllop

hehe har skickat dig namnet.. japp den e uppsydd efter mina mått.. japp dem syr upp efter bilder så de e bara att maila för prisförslag.. förlåt TS för att vi hamnade lite OT

• Sommar bruden
    september2009bröllop skrev 2008-11-18 20:34:25 följande:
    hehe har skickat dig namnet.. japp den e uppsydd efter mina mått.. japp dem syr upp efter bilder så de e bara att maila för prisförslag.. förlåt TS för att vi hamnade lite OT
    Det e lugnt:D
    Jag har ju fått svar på min fråga
  • frostladyn

Min blivande och bestman hyr frockcoat hos uppklädd. En hel ekipering, jacka, byxor, väst, skjorta och kravatt runt 3000 kr och Uppklädd's design är ju överlägset snyggast tycker vi och tro mig vi har varit runt!

• Hemlig2009

Min sambo har köpt ny svart kostym och genom kontakter så fick han den lite billigare, 3200 kr. Köpte skor på rean (60%!) så 800 kr där. Sedan hyr han skjorta, väst och kravatt för 600, så 4600 kr går hans kläder på. Vi ska på 3 bröllop nästa sommar så en kostym till kommer nog väl till pass.

• sokkerstruten

Min köper så kallad tuxedo här i usa, med byxa, tuxedo kavaj,skjorta, ivory väst, slips och näsduk, blir ca 5000 kr..
    hittade calvin skor för 800 kr!

• Comfortably numb

1450:- för hela stassen utom skor, de har han dessutom redan! hos brudgummen i stockholm, superbra bemötande också!

• T RO

Skjorta för ca 350, väst och slips för 450.

Kostym har han redan, även om jag gärna hade velat att han köpte ny, men pengarna räcker inte till det.

Skor har han redan (går ofta på frackbal, så han har riktigt blanka, som han vill ha, jag vill hellre att han tar sina "vanliga" finskor)

Underkläder ska han köpa nya fina, som jag inte får se, hoppas han väljer lite roliga udda mönster

Ska kanske tillägga att min klänning kostade 1000 kronor, och att hela min utstyrsel (med underkläder, väska, bolero, skor) kommer gå på 2000 kronor.

• Stardusty

Vi hyrde frockcoat + skor för 1600:- på "brudgummen" i Sthlm, ligger på Vattugatan.

• brud080808
    september2009bröllop skrev 2008-11-18 20:27:17 följande:
    Kan du inboxa mig oxå? malibos@hotmail.com
Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?