• Sommar bruden

Vad har brudgumens kläder kosta?

Skulle behöva en uppfattning om vad brudgumens kläder kostar. Vi har inte bestämt alls vad för sorts kläder han ska ha.
    Men om ni säger om ni har köpt eller hyrt,hur mycket det kosta och vad han köpte/hyrde så kanske jag får en grov uppfattning om ett ca pris.

Skulle va till stor hjälp!

• Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?
  • gosbruden

Vi la också lite mer pengar än tänkt på min blivandes kläder Köpte ursnygg kostym och skjorta och väst och plastrong totalt blev det runt 5000:- kronor.. värt varenda öre.. blev ändå inte hur mycket som helst!

• 27juni2009

atelje Mb ligger i vinslöv, utanför hässleholm. Väl värt ett besök både för brud o brudgum MEN boka tid, på lördagar kan man inte boka utan d e kölista o de tar tiiiid... var kund ska ju få sin tid o hjälp

• Sommar bruden

atelje mb verkar jätte bra:) hur ligger de i pris till både brud och brudgrum?

• ElinPierre

P kommer att köpa en Frockcoat på dreambride.se för 2500 kr. Förutom det behöver han en skjorta, den kommer väl att kosta drygt 500...

Så hans kläder kommer kosta mer än mina.. hihi.. Hur många händer det för??

• intelängekvarnu

Elin, det känns lite riskfyllt att köpa kläder på internet? Eller skall ni åka in till butiken och prova?
    Vi köpte visserligen också via internet fast det var måttsytt så vi visste att det skulle passa.

• annakkj

Vi köpte en kostym här på Bröllopstorget för 1000kr och en skjorta för 670kr på en butik..

• Wiggy

Jag köpte en splitter ny frack med väst och skjorta för 1500 till ett annat ändamål förra året. Tänker använda den på bröllopet.

• ElinPierre

Det är risken vi tar- jag kommer själv beställa från Milly.
    Har en mamma som är ganska duktig på att sy, så är det nåt som inte passar hjälper hon till med det.

P ville gärna ha kvar sina kläder, och eftersom vi fann ett ställe som är så billigt är det ju till och med genomförbart!

Och skulle det då se helt för-ligt ut och så, får vi väl leva på nudlar sista månaderna för att kunna köpa/hyra nåt annat..

intelängekvarnu skrev 2008-11-13 23:09:48 följande:
    Elin, det känns lite riskfyllt att köpa kläder på internet? Eller skall ni åka in till butiken och prova? Vi köpte visserligen också via internet fast det var måttsytt så vi visste att det skulle passa.
  • T RO

Mannen har en hffsat snygg kostym sedan innan, och snygga skor som vi kommer putsa upp. Sedan har vi köpt väst+slips för 400 och en tailorstore-skjorta för 300. Underkläder ska han själv ordna utan min vetskap

Jag vill egentligen att han ska köpa ny kostym från suitopa, men han tycker inte det är så viktigt. Jag har däremot beställt manschettknappar till honom i julklapp som jag tänkte han kunde ha på bröllopet, och så ska han köpa ett nytt fräscht bälte, men det ingår liksom inte i bröllopsbudgeten, för det är sånt han åndå skulle köpt. Så 700 totalt. Och kanske en corsage som jag binder själva för en tia

• Soon and very soon

sytt upp efter mannen hos skräddare 6000

Svar på tråden Vad har brudgumens kläder kosta?