• T RO

Kinderägg?

Hade jag haft kinderegg så hade jag "skalat dem" och klätt dem med vanlig aluminiumfolie och knutit ett sidenband om dem, men INTE lagt dem i favoraskar.

Om det står favoraskar på borde förväntar jag mig något "finare", men om äggen "står" direkt på tallriken så ser man direkt vad det är och kan tycka att det är en kul grej. Då kan du dessutom använda bandet runt om äggen till att fästa namnlappar, så har du dessutom en bordsplacering.

Ja för kineregg, men INTE i askar, för då tror jag folk kommer tycka att det är antiklimax/snålt/barnsligt/udda etc. Men det beror som sagt lite på vilken "ton" du/ni vill ha på festen.

• T RO

Och det är inte ALLS så pyssligt som det verkar att skala äggen, har gjort det istället för påskägg till syskonbarnen flera gånger.

-
    -
    -

Det som DÄREMOT är pyssligt är vår kompis som friade till sin fru genom att ha öppnat ett kinderegg (de älskar såna) i "skarven" tagit ut leksaken och ersatt med en ring och sedan monterat ihop ägget igen MED omslagspapper. Gissa om hon blev förvånad när hon öppnade ägget och det fanns en ring där och mannen ställde frågan?

• T RO

Han hade tydligen fått kassera gaaaaanska många ägg i sina försök att få en helt osynlig öppning av dem. Och sedan värma ihop halvorna igen... puh... men han är lite tokig.

Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-13 09:49:18 följande:
    T RO skrev 2008-11-13 09:02:45 följande:
    Wow
Svar på tråden Kinderägg?