Kinderägg?
Vad tycker ni, kan man bjuda på ett Kinderägg och lägga dom i favoursaskarna som alla gäster ska få? Passar det eller blir det för barnsligt på ett bröllop?
Vad annars kan man ge bort? Ska ni ge något till era gäster i så fall vad?
Vad tycker ni, kan man bjuda på ett Kinderägg och lägga dom i favoursaskarna som alla gäster ska få? Passar det eller blir det för barnsligt på ett bröllop?
Vad annars kan man ge bort? Ska ni ge något till era gäster i så fall vad?
Hmm, chokladen är ju blää - jag kan montera prylen men skippar gärna chokladen...
Jag ÄLSKAR den chokladen
Själv skulle jag inte välja att ha kinderägg, men det beror på vilket intryck ni vill ge. Jag vill ha lite "finare" (utan att jag för det bokar ett slott och betalar flera hundra tusen för kalaset), men om ni tycker att det passar för er så tycker jag det var en rolig idé! Jag skulle absolut tycka att det vore roligt att få kinderägg på något bröllop, man kan ju som flera andra pratade om tävla mot bordsgrannen om vem som monterar leksaken snabbast
Sen om folk gillar just den chokladen eller inte - det problemet har man ju alltid, vilken choklad (eller annat ätbart) man än bjuder på! Så det tycker jag inte ni behöver tänka på.
Nää inte barnsligt! Roligt!!
Eller om du/ni orkar kan ni ju kanske "skala" äggen och sätta nåt "band" runt dom eller så?!
Inte skulle jag iaf ställa mig och göra tryffel!
Håller med... kul grej men chokladen är verkligen riktigt läskig
anne på grönkulla skrev 2008-11-13 08:15:00 följande:
Hade jag haft kinderegg så hade jag "skalat dem" och klätt dem med vanlig aluminiumfolie och knutit ett sidenband om dem, men INTE lagt dem i favoraskar.
Om det står favoraskar på borde förväntar jag mig något "finare", men om äggen "står" direkt på tallriken så ser man direkt vad det är och kan tycka att det är en kul grej. Då kan du dessutom använda bandet runt om äggen till att fästa namnlappar, så har du dessutom en bordsplacering.
Ja för kineregg, men INTE i askar, för då tror jag folk kommer tycka att det är antiklimax/snålt/barnsligt/udda etc. Men det beror som sagt lite på vilken "ton" du/ni vill ha på festen.
Och det är inte ALLS så pyssligt som det verkar att skala äggen, har gjort det istället för påskägg till syskonbarnen flera gånger.
-
-
-
Det som DÄREMOT är pyssligt är vår kompis som friade till sin fru genom att ha öppnat ett kinderegg (de älskar såna) i "skarven" tagit ut leksaken och ersatt med en ring och sedan monterat ihop ägget igen MED omslagspapper. Gissa om hon blev förvånad när hon öppnade ägget och det fanns en ring där och mannen ställde frågan?
T RO skrev 2008-11-13 09:02:45 följande:
Superbra idé!!! Så får folk lite att pyssla med/prata om när dom sätter sig.. Och om maten tar lite tid så kan man ju snaska lite choklad innan! Om jag gift mig runt påsk så hade jag absolut kört på detta! Jag älskar bra idéer och på BT kryllar det var dom!
/A
T RO skrev 2008-11-13 09:00:24 följande:
T RO skrev 2008-11-13 09:02:45 följande:
Jag tyckeratt du kan lägga dom i "paket" oxå om du vill det.. Vi ska ha små paket som borslacering och i dom kommer det bara att vara "ploj" grejer till festen, har inte hittat allt än men bl.a guld kunga kronor att ha på huvudet när man sjunger en viss låt osv.. tror inte folk förväntar sig ngt "fint" (hoppas inte det iaf) =)
Jag hade blivit jätteglad för kinderägg, med eller utan originalomslag (visst, finare med ett speciellt omslag, men om du har en massa annat att göra så går originalomslaget lika bra). eller utanför askar. Kinderägg till en massa personer är minsann inte billigt så jag hade inte sett det som snålt. Och barnsligt, absolut, men jag ser det som något positivt :D
Han hade tydligen fått kassera gaaaaanska många ägg i sina försök att få en helt osynlig öppning av dem. Och sedan värma ihop halvorna igen... puh... men han är lite tokig.