Hans snarkningar gör att jag ställer in bröllopsresan snart!!! (Långt)
Jag är så ledsen för det här, snälla undvik kommentarer som att jag överdriver och sådant för då vet ni tyvärr inte hur det är att ha sin sambo som en riktig snarkare!
Min m2b har snarkat så länge jag känt honom, nu de senaste 2 åren har det blivit värre än någonsin (tror att det är för att han jobbar hårt och har gått upp lite i vikt) vi sover aldrig tillsammans längre. Oftast somnar vi ihop och sedan vaknar jag och går ut och lägger mig i vårt gästrum. Eller så sover han där och jag i vår säng.
Vi har varit i kontakt med sjukvården och fick ingen hjälp alls där trots att vi tjatade, då tog vi kontakt med en privatläkare som opererade hans bihålor (han har för trång näsgång vilket gör att han alltid är i princip tät i näsan vilket vi var övertygade om var problemet med att han snarkade). Operationen kostade 5000kr men vi tyckte att det var värt det. Det var det förvisso för han är inte täppt längre vilket är jättebra! Men han snarkar fortfarande.
Detta problem låter kanske löjligt men det är det verkligen inte. Hans snarkningar tar knäcken på mig. Jag har räknat ut att (trots att jag alltid sover med öronproppar) så vaknar jag i genomsnitt 5-6g på en natt och det går ju bara inte, jag är helt slut om dagarna. Vi var en vecka i Bulgarien i juni då vi självklart bodde i samma rum och den resan var jättejobbig, jag var konstant trött och sur och fick gå och lägga mig och sova 2-3h vid 12tiden varje dag för att orka med.
Så vad sjutton ska vi göra nu?
Jag bävar inför bröllopsresan då jag är i extremt beroende av att få sova gott för att må bra. Det gör jag inte om jag sover med min älskade idag tyvärr Hemma kan man ju alltid lägga sig i ett rum men på bröllopsresan måste man ju sova ihop och jag kommer inte fixa att ha en kul romantisk semester om jag ska vara konstant trött om dagarna.
Det är så jobbigt för ibland verkar det inte som om han förstår problemet för han sover ju gott om nätterna. En gång spelade jag faktiskt in honom på natten på mobilen så han fick höra själv och då förstod han hur allvarligt det faktiskt var.
Nu idag bråkade vi för att jag sa att det inte kommer funka att ha en kärlekssemester på Gran Canaria i 2v om han snarkar som han gör. Han vägrade förstå, tycker att bröllopsresan är viktig. Det tycker ju givetvis jag med men jag har svårt att se att jag ska kunna vara glad, trevlig, kär och galen när jag får typ 3h sömn varje natt. Istället blir jag då bara sur, otrevlig och ledsen och det är ingen kul semester för varken han eller mig då. Så jag sa att i värsta fall får vi boka två enkelrum (det suger ju som fan men vad sjutton ska vi göra) och då blev han förstås jätteledsen och sa att då var det ju ingen ide att åka alls.
Då sa jag att vi kanske ska avvakta med bröllopsresan tills vi har löst detta problem. Då sa att han då kan vi lika gärna strunta i hela bröllopet om vi inte ska åka på bröllopsresa. Och då blev jag såklart jätteledsen osv. Han menade det ju inte såklart, det vet jag, men ni vet hur man säger saker till varandra i ett gräl.
Så, är det någon som vet vad sjutton vi ska göra?! Ska vi avboka resan (vi kan fortfarande göra det och få pengarna tillbaka, vi har en extra försäkring) men det känns ju jäkligt trist att behöva göra det också. Jag ser ju jättemycket i fram emot resan egentligen men jag måste ju kunna få sova också.
Å fan, jag vet verkligen inte längre?