Inlägg från: silvera |Visa alla inlägg
  • silvera

Hans snarkningar gör att jag ställer in bröllopsresan snart!!! (Långt)

Har varit nyss hos tandläkaren (Citydental i Stockholm)och såg astt de har en speciell bettsskena, en för över-och underkäken, som öppnar upp munnen på något sätt, och den ska minska snarkningar. www.citydental.se/tandskenor.asp

Själv snarkade jag ganska mycket, och gnisslade tänder jättehårt, men sedan jag började ha en vanlig bettskena på natten, är det stoooor skillnad. Den hjälpte mig alltså mot både tandgnissling, och snarkning.
    Det enda som är lite jobbigt är när jag är förkyld, för jag kan inte snyta mig, om den sitter i munnen...

Min syrra har en riktigt sexig (NOT) snarkningsmask på sig när hon sover, så att hon kan syresätta sig på natten, eftersom hon snarkar så hemskt, att hon har andningsuppehåll.

Min mamma snarkade alltid, hur hon än låg, dvs på rygg, sidan eller på mage. Tyvärr hann hon aldrig få en snarkmask innan hon dog, men den hade säkert underlättat hennes andning betydligt.

Kom att tänka på att signaturen Didis, är tandläkare. Du kanske kan inboxa henne, för att få lite specialtips?

Svar på tråden Hans snarkningar gör att jag ställer in bröllopsresan snart!!! (Långt)