vi köpte saker på rea, rea, rea ! vi hade väl tur och hittade min mans kläder för totalt 1000kr och till hans fyra barn lyckades vi hålla oss på 200kr totalt, vi hade som sagt supertur och gick in på en affär där dom hade super rea!
istället för dyra dukar så köpte vi helt vanliga vita pappersdukar och de såg hur bra ut som helst. Som dekoration hade vi de natueren hade att erbjuda.. kvistar, mossa och sådant, vi hade tända ljus i fina lyktor som jag fick låna av en kompis och vi hade lite "glasbitar" utspritt på borden.
som bakgrunds musik hade vi en skiva vi brände ut med musik som vi tyckte betydde något för oss.
istället för att kemtvätta klänningen så tvättade jag den själv efter bröllopet på ett sätt som jag fick som tips av brudaffären där jag köpte den.
min klänning kostade bara 4000kr
istället för att anlita en proffersionell dyr fotagraf så bad jag två vänner om hjälp, båda har proffs kameror och älskar att fotografera.
min man känner en tjej som är frisör och vi gjorde upp en liten deal med henne, hon gör mitt hår och smink och min man som är datortekniker fixade hennes dator gratis.
men känner man ingen fotograf så är ju mitt tips att ställa sig framför speglen med massa hårklämmor och prova sig fram, tillsist kan du nog utan problem göra en fin frisyr själv. Man kan ju söka på google efter en snygg frisyr man kan göra själv och då kan du få steg för steg inormation. Samma med sminkning. Jag vet en bloggsida som en tjej har där hon ger massor med sminktips, rekomenderar att besöka den sidan elinengmaan.webblogg.se/ sen väljer ni bara "make up" bland hennes kategorier.
baka och sådant själv.
hmm .. ja, mer ni vill veta eller så? =)
kram /Ida