• SaraPayam

Bröllopsresa till Djerba i Tunisien

Jag & m2b är lite inne på att kanske åka till Tunisien på bröllopsresa, men jag/vi har inga erfarenheter där ifrån, så min fråga till är är:

Är det någon av er som har varit på Djerba i Tunisien & som kan dela med sig av sina upplevelser, mm

Tack på förhand

• Svar på tråden Bröllopsresa till Djerba i Tunisien
  • Miafiahallonfjärt

Har inte varit där själv men bott i Sousse i tre månader. Skulle kanske inte rekommendera Sousse/Monastir/Hammamet för bröllopsresa då det är då försäljarna är ganska jobbig om man inte är "van" och kan dissa dem... Dock älskar jag Tunisien och tycker det är JÄTTEFINT och gillar basarer, den arabiska kulturen, språket och gemene man. Lite partiskt är jag dock Men tror Djerba är lite annorlunda och har lite av en egen kultur. Aldrig hört något negativ om denna "paradisö". Ska själv dit i vår

• Fru G-lund

Hej SaraPayam.
    Vi var till Djerba sep 2005 kanske jag har svar på några av dina frågor.Men jag tycker det är bättre att du ställer frågor än att jag bara svamlar.
    Mvh Helena

• Det stora Blå

Vi har varit på Djerba, men jag skulle hellre föreslå som bröllopsresemål i Tunisien följande ställen:

Jasmine Hammamet, Port el Kantaoui, eller och särskilt Sidi Bou Said.

Köp flygstolar, åk taxi (billigt), boka hotell själva.

www.tunisia.nu/index.php

• SaraPayam

Det stora Blå skrev 2008-11-18 12:58:08 följande:

Vi har varit på Djerba, men jag skulle hellre föreslå som bröllopsresemål i Tunisien följande ställen:Jasmine Hammamet, Port el Kantaoui, eller och särskilt Sidi Bou Said.Köp flygstolar, åk taxi (billigt), boka hotell själva.www.tunisia.nu/index.php
    Hej, tyckte ni inte om Djerba? Reseledaren som jag pratade med sa att det skulle vara jättefint & väldigt fin strand, men att det kanske skulle bli tråkigt om man va där i 2 veckor eftersom det inte finns så mycket att göra.
    Har Sidi Bou Said mer utbud när det gäller utflykter osv?
  • SaraPayam

Fru G-lund skrev 2008-11-18 09:16:23 följande:

Hej SaraPayam. Vi var till Djerba sep 2005 kanske jag har svar på några av dina frågor.Men jag tycker det är bättre att du ställer frågor än att jag bara svamlar.Mvh Helena
    Hej

Jag är väl egentligen mest intresserad av era erfarenheter om Djerba, men även lite om ni gjorde några utflykter, osv.
    Vilket hotell bodde ni på? Är det något speciellt du skulle rekommendera?
  • SaraPayam
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-18 07:07:40 följande:
    Har inte varit där själv men bott i Sousse i tre månader. Skulle kanske inte rekommendera Sousse/Monastir/Hammamet för bröllopsresa då det är då försäljarna är ganska jobbig om man inte är "van" och kan dissa dem... Dock älskar jag Tunisien och tycker det är JÄTTEFINT och gillar basarer, den arabiska kulturen, språket och gemene man. Lite partiskt är jag dock Men tror Djerba är lite annorlunda och har lite av en egen kultur. Aldrig hört något negativ om denna "paradisö". Ska själv dit i vår
    Hej

Men åååå vad bra att du ska dit i vår, då måste du ju berätta för mig hur du har haft det osv

Alltså det ser ju jättefint ut, men däremot verkar det inte finnas så värst mycket att göra. För om man ska vara borta två veckor, så skulle det ju även vara kul att göra lite utflykter mm Vilket hotell ska du till?
  • Miafiahallonfjärt
    SaraPayam skrev 2008-11-18 14:03:28 följande:
    Hej Men åååå vad bra att du ska dit i vår, då måste du ju berätta för mig hur du har haft det osv Alltså det ser ju jättefint ut, men däremot verkar det inte finnas så värst mycket att göra. För om man ska vara borta två veckor, så skulle det ju även vara kul att göra lite utflykter mm Vilket hotell ska du till?
    Men ni kan ju åka till Sahara, bo i beduintält, rida kamel (underbart jag lovar!). Åka tåg upp till Tunis, Kartago och Sidi Bou Said och kanske ta en natt där. För att ni har er "bas" på Djerba utesluter ju inte att man kan ta en natt i öknen och en i Tunis?!

Bokar nog bara flygstol tror jag
  • SaraPayam
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-18 14:35:30 följande:
    Men ni kan ju åka till Sahara, bo i beduintält, rida kamel (underbart jag lovar!). Åka tåg upp till Tunis, Kartago och Sidi Bou Said och kanske ta en natt där. För att ni har er "bas" på Djerba utesluter ju inte att man kan ta en natt i öknen och en i Tunis?! Bokar nog bara flygstol tror jag
    Det är sant

Brukar Tunisien bara dyrt/billigt land annars?
  • Miafiahallonfjärt

Beror på vad man jämför med och var man är.. Turiststråk har typ svenska priser medan bakgatorna kostar en middag 15 kr Djerba vet jag dock inte om

Svar på tråden Bröllopsresa till Djerba i Tunisien