Inlägg från: Miafiahallonfjärt |Visa alla inlägg
  • Miafiahallonfjärt

Bröllopsresa till Djerba i Tunisien

Har inte varit där själv men bott i Sousse i tre månader. Skulle kanske inte rekommendera Sousse/Monastir/Hammamet för bröllopsresa då det är då försäljarna är ganska jobbig om man inte är "van" och kan dissa dem... Dock älskar jag Tunisien och tycker det är JÄTTEFINT och gillar basarer, den arabiska kulturen, språket och gemene man. Lite partiskt är jag dock Men tror Djerba är lite annorlunda och har lite av en egen kultur. Aldrig hört något negativ om denna "paradisö". Ska själv dit i vår

• Miafiahallonfjärt
    SaraPayam skrev 2008-11-18 14:03:28 följande:
    Hej Men åååå vad bra att du ska dit i vår, då måste du ju berätta för mig hur du har haft det osv Alltså det ser ju jättefint ut, men däremot verkar det inte finnas så värst mycket att göra. För om man ska vara borta två veckor, så skulle det ju även vara kul att göra lite utflykter mm Vilket hotell ska du till?
    Men ni kan ju åka till Sahara, bo i beduintält, rida kamel (underbart jag lovar!). Åka tåg upp till Tunis, Kartago och Sidi Bou Said och kanske ta en natt där. För att ni har er "bas" på Djerba utesluter ju inte att man kan ta en natt i öknen och en i Tunis?!

Bokar nog bara flygstol tror jag
  • Miafiahallonfjärt

Beror på vad man jämför med och var man är.. Turiststråk har typ svenska priser medan bakgatorna kostar en middag 15 kr Djerba vet jag dock inte om

• Miafiahallonfjärt

Couscousen är GOD kan jag tillägga. Lagar den ibland hemma. Lamm rekommenderas annars är kyckling och fisk jättegott. Akta er för moloschia smakar motorolja .. Annars schawarma är jättegott! Det finns crepsstånd med båda söta och matiga fyllningar... bara att prova sig fram.. Ganska stark mat och man serveras alltid bröd, oliver och harissa (typ en slags "chilisås") innan maten. Trevlig gest

• Miafiahallonfjärt

En "middag" kostar kanske 40 kr medan en couscous (mer inhemsk resturang) kanske kostar 15-20 kr. Dricka typ en 5a

• Miafiahallonfjärt

Jag bodde ju nära Port El Kantaoui så jag har varit där en del... Det är fint och mysigt men lite turisitigt för mig och maten är typ "europeisk" och dyrare.. Men som sagt jättemysigt. Tyvärr är väl inte vattnet så turkost som man kan önska i Tunisien men vissa dagar har man tur

• Miafiahallonfjärt

Vi åkte till Thailand. Det var helt underbart Lite dyrare dock.. Men får man fråga vilken budget ni har? Vet ju att bröllopet blir flott

Annars kan ju Azorerna vara nåt? Solresor åker dit Vi stod mellan det och Thailand

• Miafiahallonfjärt

Högsäsong på azorerna då kan jag tillägga

• Miafiahallonfjärt

Vi var inte på regnsäsongssidan utan på Koh Tao och Koh Samui. Himmelriket! Inte regn en enda dag. Åkte 11-23 aug.

• Miafiahallonfjärt

Underbart men vi tyckte ännu mer om Koh Tao där vi dök och så. Bodde på rockyresort.com HELT otroligt.. Typ svenska priser på mat och så så det är ju dyrt jämfört med resten av thailand men då får man ju "lite utöver" det vanliga också

• Miafiahallonfjärt

Vi var ju där i Augusti Jättefint väder! Men vi åkte 2 dagar efter bröllopet, bodde där 4 nätter... Man bör nog inte bo där hela tiden. Dels ser man inte hela thailand och även om hotellet har helt underbara uflykter kanske man får lite lappsjuka. Men underbar avkoppling i 5-6 dagar..

• Miafiahallonfjärt

Vi bokade i tid med reguljärflyg. Flög Thai. Deras service var helt enastående!

• Miafiahallonfjärt

Klart den var lång men vi var så trötta och flög på natten så det gick ganska bra Vi mellanlandade i Bangkok och flög Bangkok Air till Samui. Vi gjorde inte så mycket de dagarna för vi var helt slut Av sightseeing alltså.. Alla tycker att Chaweng beach är bra så vitt jag förstår. Vi åkte dit och åt och strosade lite men vi shoppade typ inte alls under våra 2 veckor Vi åkte ut med hotellets lilla båt till en "paradisö", fiskade, snorklade m.m. Sedan red vi elefant, badade vid ett vattenfall och körde cross. Det samhället som ligger närmst Rocky resort var inte så mycket att hänga i julgranen men massage finns överallt och är underbart! Melonjuice är det godaste som finns Har inget negativt att säga om rocky iaf. HELT underbart!

Svar på tråden Bröllopsresa till Djerba i Tunisien