• Mia Sollentuna

Överraskning för min man i New York

Jag och min blivande åker på bröllopsresa till New York i december.. Jag vet att han tycker att jag är dålig på att hitta på överraskningar så det vore kul att boka in något när vi är där... Jag vet inte vad.. men tar gärna emot alla tips... Allt från något mysigt lunchställe till en sevärdighet eller något annat man inte bör missa när man är där.

Tar gärna även emot tips på mysiga restauranger.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Överraskning för min man i New York
  • Midsommar09

Gillar han hockey, boka biljetter till NY rangers på madison square garden. Är nog en häftig upplevelse.

• sockersmulan

Ååh, du bara måste ta upp honom i Empire State Building! Helt fenomenalt!!
    Gillar han muséer och sånt kan du alltid ta honom till Metropolitan Museum och Naturhistoriska Muséet. Jättehäftiga båda två. Är dessutom inget inträde på muséerna i N.Y, utan man får lägga en valfri summa i bidrag (frivilligt).

Har tyvärr inte så bra tips om restauranger..bodde hos min syster när jag var där så vi var inte ute och åt så mkt.

• Mia Sollentuna

Midsommar... Har redan kollat upp Rangers biljetter, men tyvärr är det ingen match då vi är där.... Han är väldigt idrottsintresserad så det hade varit toppen!

• Mia Sollentuna

sockersmulan: Museum är ju mysigt.... speciellt om det är lite kyligt utomhus :)

• sockersmulan

Håller med! Jättemysigt att strosa runt och titta på alla fina saker..

Mia Sollentuna skrev 2008-11-17 20:36:08 följande:

sockersmulan: Museum är ju mysigt.... speciellt om det är lite kyligt utomhus :)
  • MissKitten

Gå in och läs Lyxman.blogspot.com om tips i New York. De bodde där ett år och där finns många bra grejer att efterapa!

• EllaM

Hur mycket får överraskningen kosta? Jag har nyligen varit i NY och kan rekommendera några bra restauranger, men vore bra att veta prisnivå först.

• PL080802

kittichai asiatisk restaurang på thomson hotel 60, thompson street tror jag att den ligger på

• Ninnispinnis

Helikoptertur över Manhattan?

• Mia Sollentuna

Ella M: God mat och dryck ska vi definitivt kosta på oss..... Tar gärna emot dina förslag...

PL080802: Asiatiskt är en favorit så den ska jag definitivt kika på.

Ninnispinnis: Det vore allt något :) Min blivande har själv nämnt den där helikopterturen.. Ska kanske kolla upp vad det kostar.

Svar på tråden Överraskning för min man i New York