Inlägg från: Mia Sollentuna |Visa alla inlägg
  • Mia Sollentuna

Överraskning för min man i New York

Jag och min blivande åker på bröllopsresa till New York i december.. Jag vet att han tycker att jag är dålig på att hitta på överraskningar så det vore kul att boka in något när vi är där... Jag vet inte vad.. men tar gärna emot alla tips... Allt från något mysigt lunchställe till en sevärdighet eller något annat man inte bör missa när man är där.

Tar gärna även emot tips på mysiga restauranger.

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Överraskning för min man i New York
  • Mia Sollentuna

Midsommar... Har redan kollat upp Rangers biljetter, men tyvärr är det ingen match då vi är där.... Han är väldigt idrottsintresserad så det hade varit toppen!

• Mia Sollentuna

sockersmulan: Museum är ju mysigt.... speciellt om det är lite kyligt utomhus :)

• Mia Sollentuna

Ella M: God mat och dryck ska vi definitivt kosta på oss..... Tar gärna emot dina förslag...

PL080802: Asiatiskt är en favorit så den ska jag definitivt kika på.

Ninnispinnis: Det vore allt något :) Min blivande har själv nämnt den där helikopterturen.. Ska kanske kolla upp vad det kostar.

• Mia Sollentuna

Ella M

STORT tack för alla dina tips, otroligt snällt av dig att ta dig tid...

Jag ska definitivt kolla upp dina restaurangtips.... det låter helt i vår smak.... Fisk och skaldjur är en favorit hos oss båda så Oysterbar får vi ju inte missa....

Vi satt igår och var väldigt nära att boka bord på River Cafe´men hejdade oss i sista stund... Jag förstår att utsikten är underbar men vi är rädda att det är en riktig turistfälla? På omdömena låter det som att servicen tyvärr är ganska dålig också.. Det finns ju SÅ många spännande restauranger.....

Skridskor måste vi ju bara åka.... det ska vi göra!

• Mia Sollentuna

Ella M: Aquagrill hade jag faktiskt redan nedskriven... den ska vara bra alltså? Bättre än Oyster bar?

Apan Apansson: Vi diskuterade även Aquavit igår.. och jag förstår att maten är superb... Min blivande tycker dock att det inte känns intressant att äta "svensklagad" mat i NY... Tack för tipsen ändå!

• Mia Sollentuna

Imma: Jag har även kollat upp Yankees.. men det verkar inte vara säsong just nu som du själv skrev... Annars hade det varit super!

• Mia Sollentuna

Ni som har varit i NY, har ni varit på Woodbury(outlet)? Är buss det bästa alternativet dit?

• Mia Sollentuna

Sofie och Jamie: Finns det skridskobana i Central Park? Den kanske är mysigare än den på Rockefeller center?!

• Mia Sollentuna

Audrey H: Skönt att höra att det är värt tiden att åka till Woodbury, min blivande vill helst slippa allt vad shopping heter... Tror faktiskt att det kostar $40 nu... Jag var på en galet bra outlet i San Diego, hoppas att det är i samma klass!

Det här med restauranger känns ju som en enda snurrig djungel.. Man blir helt schizofren när man läser rekommendationer eftersom det spretar åt alla håll... Bör man boka bord innan man reser (förstår att det beror på restaurang) eller kan det vara gott nog att chansa? Vi har bokat bord på en Thai som heter Kittichai, känner mig inte säker där heller.

Egentligen vill vi väl ha en mix av det mer utstuderade och mysiga kvarterskrogar... Hur hittar man dem dock?

• Mia Sollentuna

Audrey: Ett steak-house måste vi ju bara gå till, det kan ju även bli en lunch....

Vi har bokat bord två av kvällarna nu.. Bokade fakstisk på restaurangen som är med i filmen "Dinner Rush", en Italienare som heter "Gigino Trattoria". Vi ska ladda med att se filmen igen!

Svar på tråden Överraskning för min man i New York