Varför vill han inte gifta sig ??
Hej! Är det bara jag som är en obotlig romantiker ?? Min sambo och jag träffades för fyra år sedan. Innan dess var jag typen som inte var giftassugen alls. Men med honom kändes allt så rätt. Vi flyttade i hop efter ca åtta månader. Efter ett och ett halvt år blev jag förlovningssugen. Först var han helt emot det men när vi planerade att skaffa barn gick vi till guldsmedsaffären. Förlovningen i juli 2006 blev romantisk med en picknickkorg vid Ölands södra udde efter ett mysigt restaurangbesök. I augusti gifte sig hans nära kompis och plötsligt blev min sambo sugen. Det hade jag aldrig vågat hoppas på. Han sa att snart skulle vi ha samma efternamn till några bekanta som hälsade på. Då tändes hoppet och jag fick verklig bröllopsfeber. Köpte massor av bröllopstidningar. Men han jobbade jättemycket och det rann ut i sanden. I januari 2007 hittade jag en jättefin nixabrudklänning på internet. Liite impulsiv som jag är köpte jag den. Tänkte överraska honom vid rätt tillfälle. Visade honom den en kväll. Reaktioen blev sval. En gång frågade jag honom om jag skulle spara den eller sälja den. Men han tyckte att jag skulle spara den.Maj är en fin månad och jag föreslog att vi skulle gifta oss då. Men han hade för mycket att göra med jobbet då. Han föreslog september. Det var okej för mig. I augusti var vi på ett helt underbart bröllop när hans kusin gifte sig. I bilen hem sa han att vi kunde åka utomlands och gifta oss för det blev billigare än att ha fest när chaffisen frågade om inte vi skulle gifta oss. Han hade inte friat i slutet på augusti och hade inte tid att gifta sig i september heller. Då hade vi gått i genom flera tuffa fretilitetsbehandlingar. Jag sålde klänningen till en tjej som planerat bröllop på tre veckor och hoppades att hon blev lycklig i den. Men mitt hopp om frieri kunde inte försvinna. Ijanuari i år blev jag gravid. Eftersom det ändå var skottår tog jag upp frågan om vi skulle gifta oss. Jag var ju ändå 27 och han 39. Det skulle betyda mycket för mog om vi gifte oss innan vi fick barn. Men han sa att vi inte hade tid eller råd. Jag sa att vi bara kunde gå till rådhuset. Men då sa han att jag inte ville gifta mig när jag var tjock.Han tyckte aldrig det var vackert att jag var gravid. Ioktober föddes vår son. Han är det underbaraste som finns men ändå grät jag en skvätt för mig själv på bb för att hans pappa inte ville gifta sig med mig. Han har sagt att han ville vänta med det till vi hade fått barn. Men jag har vid det här laget fått så många olika bortförklaringar att det känns otroligt att det blir så. Det är inte det viktigaste i världen men för mig är det en fin hyllniong till kärleken. Han är helt införstådd med att äktenskapsförord är helt okej för mig så jag undrar egentligen var skon klämmer. Är det mitt fel någon som har ett gott råd på lut