• Plummis83

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Här hänger jag på oxå!!

Kör på tallriksmodellen å mindre portioner!!

Inge läsk lr godis å det har faktiskt gått bra med de! Lite fusk då jag dricker julmust ibland men det är ju december! Å godis så är det mitt eget julgodis som slinker ner!!

Tränar på gym oxå men det har tyvärr gått dåligt med det pga sjuk i 2 månader! Men nu är jag bra igen, men jobbar mkt under jul å sen åker vi upp till Dalarna över nyår!! Så nya tag i början av januari med träningen!!!

• Plummis83

Min sambo vill ner en del kilon men han vägrar träna!! Han satsar på långa promenader med hundarna å nyttigare mat!!! Jag tror dock inte det räcker men men vi får väl se...
    Vi har pratat om att börja spela badminton ihop men vi får inte ritkigt ihop det med våra scheman nu när han börjar jobba igen!!

Humlan66 skrev 2009-01-20 10:27:07 följande:
    Måste fråga er vad ni tror. m2b vill ner en massa kilon till nästa år och han har försökt träna flera ggr men ger bara upp för han lessnar men nu har han gjort upp ett träningschema och det är kondition & att magen ska bort som gäller : schemat till att börja med ..- bodypump måndag, -badminton onsdag,-spinning fredag..Sen måste såklart kosten ändas men det vet han *L*Är det några av era m2b som måste ner i vikt ?? Ingen som bor i Göteborg och kanske är behov av en träningkompis ??
  • Plummis83

Jag har fuskat rejält ett tag nu... Men nu har jag iaf inte ätit godis på ett bra tag! Har visserligen en marabou chokladkaka på 200 g på jobbet men den har funnit där i 2 veckor nu!
    Dricker nutrilett 1-2 gånger/dagen + en ordentlig måltid enligt tallriksmodellen!! Skulle aldrig klara av att leva på enbart nutrilett!!

Började denna morgon med promenad från sambons jobb! Tog hundarna med mig å åkte dit tillsammans med honom å gick hem, tog ungefär 45 min!!
    Snart ska vi ut på en kort runda igen för att sedan ta cykeln till jobbet idag!!
    Måste börja skärpa mig med träningen oxå, jobbat för mkt men ledig tors-sön å då borde jag tänkte jag ta tag i det igen å ska träna minst 2 gånger/veckan!!

Vilken dag som helst så borde jag få ett gäng recept på hälsosam mat!! Har varit medlem i Hembakat men förra veckan fick jag ett erbjudande om hälsosam mat å ska avsluta medlemsskapet i hembakat å satsa på dessa matrecept istället!!!

• Plummis83

Idag har jag varit duktig *stolt över mig själv*

Började ju morgonen med lång promenad med hundarna, sen frukost (som tyvärr inte blev nyttig -scones å varma koppen men var så SUUUUUUGEN), ut med hundarna en vända till igen innan jag cyklade (första gången jag cyklar i januari) till jobbet (40 min), sen på jobbet cyklade jag 30 min med en av de boende! Sen åt jag rester från igår innan vi tog en kvällspromenad på jobbet på 30 min!! Och har bara ätit frukt under dagen förutom en liten yoghurt!!
    Min sambo fick dock hämta mig när jag slutade för det hade frusit!! Kom hem för 20 min sen!!

Är det lika fint väder imorgon så tar jag cykeln till jobbet igen, jobbar natt imorgon...

• Plummis83

Nu är jag igång igen!! Har inte hänt så mkt med min vikt, stått stilla eller så har jag gått upp det jag gått ner!!

Men nu är jag som sagt igång igen och har inte druckit läsk på länge, nått glas nån kväll när jag jobbat natt lr varit ute å ätit har hänt men inte mer. Dricker vatten annars istället!
    Köper knappt något godis. Köpt keso å frukt istället *mums*

Sen försöker jag följa tallriksmodellen och har bestämt att inte äta efter 19 men min kära sambo har lite svårt för att fatta det men isf får jag laga egen mat å äta precis 19 *skratt*

Är även igång med träningen igen *jippie* Kändes så skönt igår efter aerobic passet!!

• Plummis83

Usch, känner mig inge duktig alls!! Har troligtvis åkt på nån magkatarr, om det inte är något värre vilket jag inte hoppas på!!
    Så kan knappt äta, inte träna osv för det gör så himla ont i magen!! Fy vad jobbigt det är... Och min sambo som är i England kan inte pyssla om mig

SaraPayam skrev 2009-02-13 11:55:07 följande:
    Vad duktig du är plummis83 Ååå det låter jättegott, älskar keso med hallon mums vad gott Jag har med börjat testa å inte äta efter kl 19 & om jag inte lyckas så blir det typ en apelsin eller liknande Vill med komma igång med träningen igen, men har fortfarande ont i halsen.Funderar på att köpa lite vitaminer...man kanske får i sig förlite...Nån som har tips på någon bra sort?? Berocca ska väl vara bra??
  • Plummis83

Jojo, visst tog jag åt mig men det blev så surt när jag åkte på detta (vad jag nu åkt på) Igår var det mkt sämre, sov bort större delen av dagen, tvingade mig upp för att gå ut med hundarna å åka till stallet! tur att jag har mina djur så jag kommer ut lite!
    Idag är jag på jobbet men känner mig inte alls pigg, men vad gör man, jobbar hellre än att ligga hemma sjuk (arbetsnarkoman?) Min sambo kommer hem ikväll så imorgon får han pyssla om mig iaf

men det är så surt, jag hade verkligen vänt min livstil med bättre mat, ingen läsk lr godis å börjat träna igen å så händer detta!! BLÄ!!

SaraPayam skrev 2009-02-17 10:15:26 följande:
    Du är verkligen duktig, ta åt dig Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre. Jag är med sjuk igen...har feber å jätteont i halsen...är så trött på att vara sjuk nu...När kommer din m2b hem då? Det är ju inte kul å vara hemma själv..
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2