• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • SaraPayam

Hej tjejer hur går det för er? Jag tog mig friheten att öppna en ny tråd efter som den andra hade stängts. Så vi får väl fortsätta här, hoppas verkligen att alla hittar hit igen

• gröna brudens

ja men de va ju kalasbra! letade efter tråden innan ju.
    mätte midijan, har tappat 12 cm och 4 kg på ca 4 veckor. helt galet!!..måste varit himlans svullen innan..
    hur går det för er andra?:)

• SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-18 18:33:50 följande:

ja men de va ju kalasbra! letade efter tråden innan ju.mätte midijan, har tappat 12 cm och 4 kg på ca 4 veckor. helt galet!!..måste varit himlans svullen innan..hur går det för er andra?:)
    Oj vad duktig du är, vilken diet va det du gick på?
    Vi kanske borde skriva upp allas dieter, så att vi kommer ihåg vem som gjorde vad

Här går det ganska bra, har dock fuskat ikväll. Testade att göra mini kolapajer, så jag va ju tvungen att smaka, men jag får köra 1 timma på crosstrainern sen så att jag förbränner den
  • gröna brudens

äter typ talriksmodellen fast mindre kolhydrater och mer protein. låter bli nästan allt socker och halvfabrikat.
    de va skitjobbigt i början men nu känns det bra igen.

ja det är inte lätt att komma ihåg allt ju. kanske vore en bra ide:)vad kör du för diet?

oh,kolapaj..mm. blev dom goda?

SaraPayam skrev 2008-11-18 18:36:14 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-18 18:33:50 följande:
    Oj vad duktig du är, vilken diet va det du gick på?Vi kanske borde skriva upp allas dieter, så att vi kommer ihåg vem som gjorde vad Här går det ganska bra, har dock fuskat ikväll. Testade att göra mini kolapajer, så jag va ju tvungen att smaka, men jag får köra 1 timma på crosstrainern sen så att jag förbränner den
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-18 18:43:54 följande:

äter typ talriksmodellen fast mindre kolhydrater och mer protein. låter bli nästan allt socker och halvfabrikat.de va skitjobbigt i början men nu känns det bra igen. ja det är inte lätt att komma ihåg allt ju. kanske vore en bra ide:)vad kör du för diet? oh,kolapaj..mm. blev dom goda?
    Jo de blev farligt goda. Min m2b´s släktingar kommer att komma till Sverige onsdagen innan bröllopet & då ska vi ha lite mat & fika de dagarna de ska vara här, men man vill ju gärna att det ska gå & göra innan osv. Så nu ska jag lägga dem i frysen & sen får svärföräldrarna äta upp dem

Jag kör med på tallriksmedellen, men nästan inget fett & socker. Sen försöker jag träna så mycket som möjligt
  • gröna brudens

SaraPayam skrev 2008-11-18 18:49:30 följande:

gröna brudens skrev 2008-11-18 18:43:54 följande:
    Jo de blev farligt goda. Min m2b´s släktingar kommer att komma till Sverige onsdagen innan bröllopet & då ska vi ha lite mat & fika de dagarna de ska vara här, men man vill ju gärna att det ska gå & göra innan osv. Så nu ska jag lägga dem i frysen & sen får svärföräldrarna äta upp dem Jag kör med på tallriksmedellen, men nästan inget fett & socker. Sen försöker jag träna så mycket som möjligt
    okej. hehe. frysen låter som en bra plan. där e man ju inte å rotar så ofta. så dom inte frestar.:)
    hur länge har du hållit på? vad har du för mål?

lite coolt förresten att du oxå är jkpgare. har inte sett så många av oss här.
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-18 18:57:35 följande:

SaraPayam skrev 2008-11-18 18:49:30 följande:
    okej. hehe. frysen låter som en bra plan. där e man ju inte å rotar så ofta. så dom inte frestar.:)hur länge har du hållit på? vad har du för mål?lite coolt förresten att du oxå är jkpgare. har inte sett så många av oss här.
    Jasså är du med härifrån vart kul, vart i Jönköping bor du? Vi bor på öster

Jag har hållit på sen förra sommaren, har gått ner 16 kg hittills, så nu är det 13 kg kvar, sen efter det kan jag känna mig nöjd Vad har du för mål?
  • gröna brudens

jag bor i huskv men flytta snart till villa ett par mil utanför stan.:)

wow, du e ju jätte duktig! vad känner du för skillnad hitils av det?när tror du att du är klar?

mitt mål är att gå ner till ca 60 kg. väger knappt 75 nu så har ju en bit kvar.

SaraPayam skrev 2008-11-18 19:03:45 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-18 18:57:35 följande:
    Jasså är du med härifrån vart kul, vart i Jönköping bor du? Vi bor på öster Jag har hållit på sen förra sommaren, har gått ner 16 kg hittills, så nu är det 13 kg kvar, sen efter det kan jag känna mig nöjd Vad har du för mål?
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-18 19:45:08 följande:

jag bor i huskv men flytta snart till villa ett par mil utanför stan.:)wow, du e ju jätte duktig! vad känner du för skillnad hitils av det?när tror du att du är klar?mitt mål är att gå ner till ca 60 kg. väger knappt 75 nu så har ju en bit kvar.
    Aha vad spännande, mina svärföräldrar bor i Huskvarna (Brånaryd) Vad kul att ni har köpt villa, när flyttar ni?

Nja just nu känner jag mig inte så duktig, men det går ju upp å ner
    Den största förändringen är ju midjemåttet & rumpan & sen har man ju fått mycket bättre kondition.

Jag väger 78 kg just nu & är nöjd om jag kommer ner till 65 kg innan det är dags för bröllopet. Sen kan man ju ta 5 kg till efter det
  • gröna brudens

okej. vi har köpt villa ganska nära Hok. flyttar i mitten av dec men början väl nästa helg. :) ska bli kalaskul!

okej. ja men det klarar du säkert. såg att ni gifter er i aug så då behöver du ju inte stressa.

för mej är väl siffrorna egentligen inte det viktigaste. vill komma i mina gamla kläder igen.plus att slippa folks frågor om man är gravid;)

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2