• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • andbeyond

Promenera är jättebra, luft och sådant där. Svårt här i sthlm dock - vet inte om luften är så jättebra att andas in. Försöker åka ut till Mamma i skärgården emellanåt och andas annat än avgaser ;)

Jo, baletten är verkligen kul. Men aj så ont jag får på ställen jag inte ens visste att jag kunde få ont på.

Jag tror inte ens det är farligt med 1 semla/vecka i februari så länge man rör på sig. (*intalar sig själv då jag ska ut och fika vid 3 tillfällen nästa vecka*)

Vad kul med provsmak! Vad blir det för mat? Vi har precis köpt 2 hjortar från jägaren där M2Bs föräldrar bor, dom ligger i svärmors frys :D Ska bli tjälknöl och potatisgratäng av det hela.

• Leeeloo

Hej! Jag började ju räkna kalorier för ganska precis 1 månad sen. Typ den 11/1. Har nu gått ner 4,5 kilo. =)

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:10:44 följande:
    Promenera är jättebra, luft och sådant där. Svårt här i sthlm dock - vet inte om luften är så jättebra att andas in. Försöker åka ut till Mamma i skärgården emellanåt och andas annat än avgaser ;)Jo, baletten är verkligen kul. Men aj så ont jag får på ställen jag inte ens visste att jag kunde få ont på. Jag tror inte ens det är farligt med 1 semla/vecka i februari så länge man rör på sig. (*intalar sig själv då jag ska ut och fika vid 3 tillfällen nästa vecka*)Vad kul med provsmak! Vad blir det för mat? Vi har precis köpt 2 hjortar från jägaren där M2Bs föräldrar bor, dom ligger i svärmors frys :D Ska bli tjälknöl och potatisgratäng av det hela.
    Åååå vad gott det lät Vi kommer att få välja ut 2 menyer som vi ska provsmaka så vi har de här å välja på www.bjertorpslott.se/page/page.asp
    Så vi kommer nog få lite bekymmer med vilka vi ska smaka, för allt låter ju jättegott

Hehehe nä men man får intala sig det i alla fall Men va de inte väldigt tidiga med semlorna den här gången, här i stan började de redan i nov/dec...

Hahaha vad jobbigt...men då tränar du ju muskler som du annars inte använder Jo det är nog så...jag har bara vart i Stockholm 3 ggr så har ingen dirket erfarenhet av avgaserna Men skärgården måste väl vara helt underbart att promenera i
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-02-13 10:19:55 följande:
    Hej! Jag började ju räkna kalorier för ganska precis 1 månad sen. Typ den 11/1. Har nu gått ner 4,5 kilo. =)
    Jo vad duktig du är, grattis
  • Leeeloo

Man blir ju motiverad när man märker att det händer något. Skulle vilja gå ner kanske 5 kilo till. Jag vet inte riktigt, Vi får se hur mycket det blir.

• andbeyond

Wow, vilka menyer :) Hoppas ni hittar en favorit!

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:56:51 följande:
    Wow, vilka menyer :) Hoppas ni hittar en favorit!
    Det är ju sååå svårt, vilken tyckte du lät godast??
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-02-13 10:27:27 följande:
    Man blir ju motiverad när man märker att det händer något. Skulle vilja gå ner kanske 5 kilo till. Jag vet inte riktigt, Vi får se hur mycket det blir.
    Jo men så är det ju
  • andbeyond

öh.. kära nån. Fru Maria och Boberg tror jag.. men hälften av orden förstår jag ju inte ;D

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 11:25:29 följande:
    öh.. kära nån. Fru Maria och Boberg tror jag.. men hälften av orden förstår jag ju inte ;D
    Hahahaha så där känner jag med De får förklara menyerna ordentligt imon...så att vi vet vad vi ger oss in på
    Åååå det kommer bli så svårt att välja...allt låter ju gott...
  • Plummis83

Nu är jag igång igen!! Har inte hänt så mkt med min vikt, stått stilla eller så har jag gått upp det jag gått ner!!

Men nu är jag som sagt igång igen och har inte druckit läsk på länge, nått glas nån kväll när jag jobbat natt lr varit ute å ätit har hänt men inte mer. Dricker vatten annars istället!
    Köper knappt något godis. Köpt keso å frukt istället *mums*

Sen försöker jag följa tallriksmodellen och har bestämt att inte äta efter 19 men min kära sambo har lite svårt för att fatta det men isf får jag laga egen mat å äta precis 19 *skratt*

Är även igång med träningen igen *jippie* Kändes så skönt igår efter aerobic passet!!

• SaraPayam
    Plummis83 skrev 2009-02-13 11:44:42 följande:
    Nu är jag igång igen!! Har inte hänt så mkt med min vikt, stått stilla eller så har jag gått upp det jag gått ner!! Men nu är jag som sagt igång igen och har inte druckit läsk på länge, nått glas nån kväll när jag jobbat natt lr varit ute å ätit har hänt men inte mer. Dricker vatten annars istället!Köper knappt något godis. Köpt keso å frukt istället *mums*Sen försöker jag följa tallriksmodellen och har bestämt att inte äta efter 19 men min kära sambo har lite svårt för att fatta det men isf får jag laga egen mat å äta precis 19 *skratt*Är även igång med träningen igen *jippie* Kändes så skönt igår efter aerobic passet!!
    Vad duktig du är plummis83

Ååå det låter jättegott, älskar keso med hallon mums vad gott Jag har med börjat testa å inte äta efter kl 19 & om jag inte lyckas så blir det typ en apelsin eller liknande
    Vill med komma igång med träningen igen, men har fortfarande ont i halsen.
    Funderar på att köpa lite vitaminer...man kanske får i sig förlite...Nån som har tips på någon bra sort?? Berocca ska väl vara bra??
  • Plummis83

Usch, känner mig inge duktig alls!! Har troligtvis åkt på nån magkatarr, om det inte är något värre vilket jag inte hoppas på!!
    Så kan knappt äta, inte träna osv för det gör så himla ont i magen!! Fy vad jobbigt det är... Och min sambo som är i England kan inte pyssla om mig

SaraPayam skrev 2009-02-13 11:55:07 följande:
    Vad duktig du är plummis83 Ååå det låter jättegott, älskar keso med hallon mums vad gott Jag har med börjat testa å inte äta efter kl 19 & om jag inte lyckas så blir det typ en apelsin eller liknande Vill med komma igång med träningen igen, men har fortfarande ont i halsen.Funderar på att köpa lite vitaminer...man kanske får i sig förlite...Nån som har tips på någon bra sort?? Berocca ska väl vara bra??
  • SaraPayam
    Plummis83 skrev 2009-02-17 10:10:42 följande:
    Usch, känner mig inge duktig alls!! Har troligtvis åkt på nån magkatarr, om det inte är något värre vilket jag inte hoppas på!!Så kan knappt äta, inte träna osv för det gör så himla ont i magen!! Fy vad jobbigt det är... Och min sambo som är i England kan inte pyssla om mig
    Du är verkligen duktig, ta åt dig
    Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre. Jag är med sjuk igen...har feber å jätteont i halsen...är så trött på att vara sjuk nu...
    När kommer din m2b hem då? Det är ju inte kul å vara hemma själv..
  • Tindragull

Har ju glömt rapportera här inne...
    Kört med GI sedan 12:e januari och än så länge har jag gått ner 6 kg! Mer ska det bli förstås, men det är en bra start!

Hur går det för er andra?

• Plummis83

Jojo, visst tog jag åt mig men det blev så surt när jag åkte på detta (vad jag nu åkt på) Igår var det mkt sämre, sov bort större delen av dagen, tvingade mig upp för att gå ut med hundarna å åka till stallet! tur att jag har mina djur så jag kommer ut lite!
    Idag är jag på jobbet men känner mig inte alls pigg, men vad gör man, jobbar hellre än att ligga hemma sjuk (arbetsnarkoman?) Min sambo kommer hem ikväll så imorgon får han pyssla om mig iaf

men det är så surt, jag hade verkligen vänt min livstil med bättre mat, ingen läsk lr godis å börjat träna igen å så händer detta!! BLÄ!!

SaraPayam skrev 2009-02-17 10:15:26 följande:
    Du är verkligen duktig, ta åt dig Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre. Jag är med sjuk igen...har feber å jätteont i halsen...är så trött på att vara sjuk nu...När kommer din m2b hem då? Det är ju inte kul å vara hemma själv..
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2