• andbeyond

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej, jag har "bara" 8kg kvar men har redan lyckats bli av med 10 sen i juni. Får jag vara med? :)

Mitt bästa tips är mindre portioner. Gör mer än man tror...

• andbeyond
    SaraPayam skrev 2008-11-25 11:27:46 följande:
    Det är väl klart att du får vara med Du är så välkommen Håller med mindre portioner är verkligen en bra metod. Det är ju bättre att kanske äta lite oftare eller få stora mål Hur mycket har du gått ner hittills?
    Jag startade på 78,6 i slutet av juni, i fredags sa vågen 68,1 :)
    Skulle gärna vilja se en 5:a längst fram så 59,5 är mitt mål :D (är 164 lång kan tilläggas).

Jag tränar Box-pass på Friskis och man är SÅ trött efter men SÅ glad :) Rekommenderas om ni vill testa något nytt! I Januari tänkte jag börja på fäktning, ska bli spännande. Tydligen apjobbigt men bra för styrka, kondition och koordination.
    Annars är väl min diet - "Lite av allt är ok utom choklad för då kan jag inte sluta"-dieten :)
  • andbeyond

gröna brudens skrev 2008-11-25 11:51:43 följande:

ja. vi har nästan gått å längtat ihjäl oss senaste veckan:D det låter som en bra plan:). man orkar mer om man har lite ny energi. mm. de lät jättegott! kan amnlaga det utan kycling med?jag ska laga räkO och fullkorns couscous. räkO är en sås med räkor, tomtkross, svamp,kryddor och morötter/broccoli. smidigt för då kan både jag och min älskling äta det.
    Det lät ju supergott! Båda rätterna.

RäkO:n - har du något recept med hur mkt du brukar ta av varje? :)
  • andbeyond

Dagens lunch hos mig:

Bulgur med Kycklingwok (kyckling, paprika, ruccola, lök och litelite kotlettbacon). MUMS :)

SaraPayam: Du har ju varit jätteduktig! Var får du motivationen ifrån? :)

• andbeyond

Wiee, 67,6 visade dagens veckovägning - nu börjar det röra sig nedåt igen! Har haft lite av en platå.

Har julpyntat så det är så mysigt hemma. I helgen blir det att åka ut till Mamma, vilket betyder mkt god mat. Men eftersom syrran bor granne med henne betyder det också en väldans massa spring med systerdottern på 1,5år. Så det går nog på ett ut.

Trevlig helg tjejer!

• andbeyond

Hej hopp! Nu är det snart helg igen. Jag har haft massor att göra och inte tagit mig tid att träna. Men får ta mig i kragen i helgen. Jag hoppas på lite trevligare väder så man kan ta sig en lång lördags-promenad.

Imorgon är det vägning igen.. huuwa :D

kram på er :)

• andbeyond

Kul att det går bra, men tråkigt med byxorna. Prova de du hade när du vägde som mest så brukar man må bra igen ;)
    Vad är det för byxor du beställt?

Jag hade gått upp i vikt, men är å andra sidan den veckan i månaden då man "får" gå upp i vikt. Så jag struntar i dagens vägning och väntar en vecka till :D

• andbeyond

Hej hopp! Jag ligger still på mina 68 men det känns ändå bra eftersom jag inte kunnat träna så mkt som jag vill senaste tiden. I jul blir det att leka ute med syskonbarnen så då lär det nog hända saker. Är ingen julbordsfantast så jag äter oftast mindre på jul än annars ;)

Var på ett spinningpass med jultema för en vecka sedan, liiite för lite julmusik men ändå kul idé :)

Men i jul ska jag äta och vara glad och ta hand om själen i kroppen också. En promenad om dagen ska dock hinnas med så jag inte tappar all kondition innan januari då det minsann är att ta tag i allt igen!

God Jul till er Alla!

• andbeyond

Tjingeling!

Jag har kommit igång igen efter julen, har sprungit runt som en galning med systerbarnen så vikten har faktiskt varit rätt stilla ändå.

I måndags började jag på balett! Haha, vig som en kylskåp men absolut älskade att baletten när jag var 12 så varför skulle jag inte gör det nu 13 år senare? Bra träning, har träningsvärk i muskler jag knappt visste fanns - och då hade jag ändå ett anatomiprov bara någon vecka sedan :P

• andbeyond

Hej hopp!

Vad duktiga ni är allihop! Inspirerande! :)

Här har det blivit några steg bakåt senaste veckan då vi varit på semester på island.. svårt att äta nyttigt när man äter ute, eller snarare tråkigt att tänka på vad som är nyttigt när man vill äta gott ute ;)

Men nu är det tillbaka till vardagen, hoppas på att jag ändå lyckas bli av med 10kg innan slutet av juli...

• andbeyond

Ingen panik! Det kommer ordna sig ska du se! Jag har också varit förkyld mycket i början av året men nu har jag kommit igång igen. Har börjat på balett också, så kanske det finns en liiiten möjlighet att jag kommer se graciös ut i bröllopsklänningen ;)

Ligger still på mina 67kg (har gjort sedan december) men känns som att kroppen förändras ändå. Och det är ju skönt att jag kan hålla vikten trots jul, nyår, mammas 60-årskalas och förkylning. Det här med att se positivt hjälper.. :)

Ikväll är det skivstång på Friskis. Box med en väninna på söndag, balett på måndag och medelpass på onsdag. Full fart! (Så lite godis på lördag är väl ok?)

• andbeyond

Promenera är jättebra, luft och sådant där. Svårt här i sthlm dock - vet inte om luften är så jättebra att andas in. Försöker åka ut till Mamma i skärgården emellanåt och andas annat än avgaser ;)

Jo, baletten är verkligen kul. Men aj så ont jag får på ställen jag inte ens visste att jag kunde få ont på.

Jag tror inte ens det är farligt med 1 semla/vecka i februari så länge man rör på sig. (*intalar sig själv då jag ska ut och fika vid 3 tillfällen nästa vecka*)

Vad kul med provsmak! Vad blir det för mat? Vi har precis köpt 2 hjortar från jägaren där M2Bs föräldrar bor, dom ligger i svärmors frys :D Ska bli tjälknöl och potatisgratäng av det hela.

• andbeyond

Wow, vilka menyer :) Hoppas ni hittar en favorit!

• andbeyond

öh.. kära nån. Fru Maria och Boberg tror jag.. men hälften av orden förstår jag ju inte ;D

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2