• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • SaraPayam
    Tindragull skrev 2009-01-13 23:22:45 följande:
    momi boki:Jag vill också ha ett Wii och Wii fit!!! Finns inga pengar till det nu dock. Nåja, promenerar stort sett varje dag och äter rätt.Bride in leather:Vill också gå ner 20 kilo, men det hinner jag inte till jag gifter mig. Bara 4 månader kvar dit ju! SaraPayam: Tack! Tallriksmodellen...funkar det bra?berglinlindström: Tack! Tror tuffaste dagen blir i morgon. Saknar inte ciggen nämnvärt, men jag saknar mitt godis! Andra dagen utan cigg avklarad idag och jag har inte fallit i godisträsket heller! I morgon blir det nog en tuff dag. Tredje dagen utan kolhydrater var värsta abstinensdagen för mig senast jag körde en GI-rivstart.
    Jag tycker att det fungerar toppen med tallriksmodellen, har gått ner 17kg på lite mer än ett år

Vad duktig du är som snart har klarat av 3 dagar utan cigaretter & godis Men om du känner att du bli jättesugen, så kan du ju ersätta de med något annat t.ex. färska dadlar, för de är ju jättesöta. Det fungerar i alla fall jättebra på mig
  • SaraPayam

Bride in leather skrev 2009-01-13 16:03:37 följande:

Hoppar på.Har en ca 20 kilo att bli av med.Åtminstone till brölloppet nästa år:)Jag kör med Naturdiet och LCHF.Ska börja med en salsakurs.
    Välkommen hit Ååå vad kul med salsakurs, skulle med vilja börja något sånt, men tyvärr finns inte tiden för det just nu, så det får bli vid ett senare tillfälle Men du får hålla oss uppdaterade om hur det går
  • SaraPayam

momi boki skrev 2009-01-13 16:19:37 följande:

jag har börjat med wee fit på mitt nintendo wee på en vecka har jag gått ner 1,5 kg =) o gissa vilken tränings verk jag har ! men jag äter ju rätt oxå =)
    Wow låter ju super Grattis
  • SaraPayam
    primulakarlsson skrev 2009-01-14 09:01:04 följande:
    Hej jaghänger på här me. Jag gifter mig på pingstafton och räknar med att gå ner några kilon. Vet inte hur många men ner sk jag. Jag börjar på VV nästa vecka. Jag vet att det funkar då jagnyttjat det tidigare.
    Hej välkommen hit
  • SaraPayam

Jag har uppdaterat listan om vilken diet vi alla kör, så om det inte är någon som är uppskriven så beror det på att jag inte kan hitta viket typ av diet ni kör. Men meddela mig gärna det så skriver jag in er

• Bride in leather
    SaraPayam skrev 2009-01-14 09:28:02 följande:
    Bride in leather skrev 2009-01-13 16:03:37 följande:Välkommen hit Ååå vad kul med salsakurs, skulle med vilja börja något sånt, men tyvärr finns inte tiden för det just nu, så det får bli vid ett senare tillfälle Men du får hålla oss uppdaterade om hur det går
    Tack för välkomnandet.Ja det ska bli riktigt skoj med salsakurs:)
    Lovar att hålla er uppdaterade.
  • lönnsjö

Blir sur nu ju   Har stått stilla två veckor snart. Äter VV. Mätt ochglad men vågen den står stilla. Fast det är nog motionen, behöver röra mig mer ochdricka mer vatten. Får ta och mäta med måttbandet istället, har inga aktuella startmått så det får bli dagens mått istället. Kämpa på alla duktiga. Håll ut och fokusera på hur vackra ni kommer vara dagen BRÖLLOP

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-01-14 12:42:34 följande:
    Blir sur nu ju   Har stått stilla två veckor snart. Äter VV. Mätt ochglad men vågen den står stilla. Fast det är nog motionen, behöver röra mig mer ochdricka mer vatten. Får ta och mäta med måttbandet istället, har inga aktuella startmått så det får bli dagens mått istället. Kämpa på alla duktiga. Håll ut och fokusera på hur vackra ni kommer vara dagen BRÖLLOP
    Men du, det är ju inget att bli sur över Vissa perioder står man still & veckan efter kommer har man kanske gått ner 1kg i stället Kroppen behöver liksom lite tid på sig med

tycker du att det är svårt att hinna med träningen?
  • Esonda

Tjena Tjejer!!
    Lite sur jag med... väger 60 nu :S 5 kilo från min normalvikt.. är det bra eller dåligt?? :S har vart ute och gått varje dag denna veckan, pga att jag har saker att göra och inte har körkort.. vilket är posetivt.. tennis har jag spelat en gång, vill spela en gång i veckan men tydligen så är pappa inte alls intresserad av det.. :(

aja.. hoppas ändå på att det vänder snart så jag kan få ett jobb och sen gå och simma en gång i veckan...

Ha det gött :)

• lönnsjö

Jo jag vet Är bara lite otålig.
    Ja träningen är den svåraste biten. Me djobb och två småbarn räcker inte tiden till . Men visst finns det 30 minuter här ochdär som jag kan utnyttja. Ska bli mitt mål denna veckan i alla fall.

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2