• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2009-01-14 12:50:45 följande:
    Tjena Tjejer!! Lite sur jag med... väger 60 nu :S 5 kilo från min normalvikt.. är det bra eller dåligt?? :S har vart ute och gått varje dag denna veckan, pga att jag har saker att göra och inte har körkort.. vilket är posetivt.. tennis har jag spelat en gång, vill spela en gång i veckan men tydligen så är pappa inte alls intresserad av det.. :( aja.. hoppas ändå på att det vänder snart så jag kan få ett jobb och sen gå och simma en gång i veckan... Ha det gött :)
    Det är väl toppenbra Bara 5 kg kvar nu ju, det kommer du klara galant När va det ni skulle gifta er?
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-01-14 12:52:01 följande:
    Jo jag vet Är bara lite otålig.Ja träningen är den svåraste biten. Me djobb och två småbarn räcker inte tiden till . Men visst finns det 30 minuter här ochdär som jag kan utnyttja. Ska bli mitt mål denna veckan i alla fall.
    Förstår att det är mycket att göra. Men kan du inte komma iväg på ett par träningspass i veckan tex när barnen har somnat? För det skulle ju säkert räcka till å börja med & sen promenader utöver det
  • Esonda

Det dröjer ett tag, ekonomin för ett bröllop är inte att diskutera nu. tyvärr. Men däremot har jag ju ett framtida bröllop där jag ska vara värdinna på, så man vill ju bli smal tills dess iaf.. det datumet är inte bestämmt än..

Klara det kommer jag säkert, men eftersom man gått från 57 till 60 kg känns det hopplöst.. (livrädd för att gå upp mer eftersom jag har övervikts gener i släkten..)

• SaraPayam
    Esonda skrev 2009-01-14 12:57:00 följande:
    Det dröjer ett tag, ekonomin för ett bröllop är inte att diskutera nu. tyvärr. Men däremot har jag ju ett framtida bröllop där jag ska vara värdinna på, så man vill ju bli smal tills dess iaf.. det datumet är inte bestämmt än..Klara det kommer jag säkert, men eftersom man gått från 57 till 60 kg känns det hopplöst.. (livrädd för att gå upp mer eftersom jag har övervikts gener i släkten..)
    Okay, men då har du ju ett mål i alla fall Men 60 kg är ju väldigt normalt att väga, om man inte är jättekort eller så
  • lönnsjö

SaraPayam skrev 2009-01-14 12:55:03 följande:
    Förstår att det är mycket att göra. Men kan du inte komma iväg på ett par träningspass i veckan tex när barnen har somnat? För det skulle ju säkert räcka till å börja med & sen promenader utöver det

M2b kommer hem från arbetet 19.30. Han brukar natta barnen kl 20. Gymet i stan stänger kl 21, det tar 20min att köra dit. Men här ska promeneras och trampas på crosstrainern minsann. med lite planering går det mesta att lösa. Sen har vi anmält oss till en valskurs, så det ska bli roligt. Himmel, jag är en analfabet när det gäller att dansa

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-01-14 15:30:02 följande:

M2b kommer hem från arbetet 19.30. Han brukar natta barnen kl 20. Gymet i stan stänger kl 21, det tar 20min att köra dit. Men här ska promeneras och trampas på crosstrainern minsann. med lite planering går det mesta att lösa. Sen har vi anmält oss till en valskurs, så det ska bli roligt. Himmel, jag är en analfabet när det gäller att dansa
    Det har vi med gjort, men den blev inställd, pga för få anmälningar...lite synd. Men det skulle komma en ny i mars eller nåt, så får anmäla oss då igen

Då förstår jag att tiden är knapp. Men crosstrainern är ju super effektiv, du får köra på den i stället
  • andbeyond

Tjingeling!

Jag har kommit igång igen efter julen, har sprungit runt som en galning med systerbarnen så vikten har faktiskt varit rätt stilla ändå.

I måndags började jag på balett! Haha, vig som en kylskåp men absolut älskade att baletten när jag var 12 så varför skulle jag inte gör det nu 13 år senare? Bra träning, har träningsvärk i muskler jag knappt visste fanns - och då hade jag ändå ett anatomiprov bara någon vecka sedan :P

• Esonda
    SaraPayam skrev 2009-01-14 13:52:00 följande:
    Okay, men då har du ju ett mål i alla fall Men 60 kg är ju väldigt normalt att väga, om man inte är jättekort eller så
    Ja, precis... tack måste jag säga för uppmuntran... en annan grej som är kul som också ger mig tillfälle att träna hemma lite mer är att sambon fick jobb igen!! skitkul!! pluss att jag kan träna hemma i lugn och ro :P
  • lönnsjö

6 km rask promenad blev det igår. På söndag är det dags igen

• SaraPayam
    Esonda skrev 2009-01-14 17:30:54 följande:
    Ja, precis... tack måste jag säga för uppmuntran... en annan grej som är kul som också ger mig tillfälle att träna hemma lite mer är att sambon fick jobb igen!! skitkul!! pluss att jag kan träna hemma i lugn och ro :P
    Grattis till er båda Vilken lättnad att han har fått jobb Idag har jag skrivit in mig på viktklubben, har hört mycket om det, men aldrig testat själv, så vi får väl se hur det ska gå
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2